Grupa Kino Polska TV zwiększyła w 2020 roku przychody i zysk
Kino Polska TV jest nadawcą m.in. kanału Kino Polska (screen: YouTube/telewizjaKinoPolska)
Grupa Kino Polska TV w 2020 roku odnotowała 211,8 mln zł zysku (wzrost o 5,1 proc. względem 2019 roku). Zysk netto wyniósł 27,2 mln zł (wzrost o 46,8 proc.), a wynik EBITDA – 88,5 mln zł (wzrost o 14,2 proc.).
"Mocniej zaangażowaliśmy się w obszar digital, czego efektem jest niedawne uruchomienie usługi streamingowej Filmbox+. Jednocześnie, w roku pełnym wyzwań, mocno kontrolowaliśmy koszty, co w połączeniu z większymi przychodami przełożyło się na wyraźny wzrost zysku netto" – mówi cytowany w komunikacie Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV SA.
Jak zaznaczono w komunikacie, wpływy z emisji stanowią 53,4 proc. całkowitej sprzedaży grupy i wyniosły 112,9 mln zł (wzrost o 10 proc.). Przychody ze sprzedaży reklam w 2020 roku równe były 76,7 mln zł (wzrost o 11,2 proc.).
Udział przychodów z rynków międzynarodowych utrzymał się na zbliżonym poziomie jak w poprzednim roku, stanowił 36,6 proc. całkowitych przychodów grupy.
Kino Polska TV jest nadawcą kanałów Kino Polska, Kino Polska Muzyka, naziemnych Stopklatki i Zoom TV. Dystrybuuje także stacje filmowe: Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse oraz tematyczne DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD i Gametoon HD.
(JSX, 26.03.2021)