Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 25, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP nie ujawnia, kto stoi za wyborem piosenki Rafała Brzozowskiego na Eurowizję

Ponoć Rafał Brzozowski nie jest ulubionym wykonawcą żony prezesa TVP Jacka Kurskiego (fot. materiały prasowe)

TVP zapewnia, że o wyborze reprezentanta Polski na konkurs Eurowizji zdecydował zespół ekspertów, ale ich nie ujawnia. Według bukmacherów mniejsze od Polski szanse na wygranie Eurowizji ma tylko Albania.

TVP w piątek 12 marca poinformowała, że Polskę podczas tegorocznej Eurowizji reprezentować będzie prowadzący teleturniej TVP 1 "Jaka to melodia?" Rafał Brzozowski z piosenką "The Ride".

"News plotek.pl, jakoby o wyborze polskiego reprezentanta decydowała żona Prezesa Jacka Kurskiego jest bezpodstawnym wymysłem, mającym uderzyć w wizerunek Telewizji Polskiej" – broniła się dwa dni później TVP w oświadczeniu.

Sam Kurski stwierdził, że jego żona "oczekuje przyjścia na świat naszego dziecka", a "Rafał Brzozowski nie jest jej ulubionym piosenkarzem".

TVP twierdzi, że wybór Rafała Brzozowskiego miał "charakter czysto ekspercki i odbywał się wyłącznie w oparciu o ocenę atrakcyjności zgłoszonych utworów". "Wybór utworu »The Ride« dokonany został przez zespół ekspertów Agencji Kreacji Rozrywki i Oprawy, którzy oceniali wyłącznie piosenkę, a nie jej wykonawcę" - poinformowała telewizja.

"Press" zapytał TVP o to, kto tworzył ten zespół ekspertów. W odpowiedzi od biura prasowego otrzymaliśmy, że składa się on z "wieloletnich pracowników Agencji Kreacji Rozrywki i Oprawy". "Są to osoby o ogromnym doświadczeniu w kreowaniu formatów muzycznych i rozrywkowych, które oglądają miliony widzów Telewizji Polskiej. Ich zaangażowanie oraz intuicja pomogły rozwinąć karierę artystyczną polskim kandydatom poprzednich konkursów Eurowizji" - napisano w odpowiedzi. TVP nie podała jednak nazwisk, a nasze kolejne, kilkukrotne prośby o ich ujawnienie, pozostały bez odpowiedzi.

W 2020 roku reprezentant Polski na Eurowizji wybrany został w programie TVP 2 "Szansa na sukces" - z powodu pandemii zeszłoroczny konkurs został jednak odwołany. Polskę reprezentować miała Alicja Szemplińska.

Według bukmacherów Polska należy do krajów, które mają najmniejsze szanse na wygranie tegorocznej Eurowizji. Za każdą złotówkę postawioną na piosenkę Brzozowskiego w zakładach bukmacherskich Fortuna można wygrać 200 zł. Więcej (250 zł) Fortuna wypłaci tylko za zwycięstwo piosenki z Albanii. Głównymi faworytami do wygranej są reprezentanci Malty i Szwajcarii.

(KOZ, 25.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.