Brand24, tnąc koszty i odzyskując klientów, przekroczył próg rentowności
"W ostatnim roku znacznie ograniczyliśmy też koszty stałe, co zaowocowało tym, że staliśmy się spółką rentowną" - informuje prezes Brand24 Michał Sadowski (screen: YouTube/Michał Sadowski)
W ostatnim kwartale 2020 roku zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 przekroczyła próg rentowności (break even). Jej średni miesięczny przychód z jednego klienta to 322 zł.
W czwartym kwartale ub.r. Grupa Brand24 miała 3,5 mln zł przychodów (podobnie jak rok wcześniej). Dzięki zwiększeniu liczby aktywnych klientów do 3470 na koniec grudnia (wzrost o 4,4 proc. w porównaniu z końcem 2019 roku) i zmniejszeniu prawie o połowę kosztów sprzedaży firmie udało się osiągnąć w ostatnim kwartale 2020 roku 180 tys. zł zysku operacyjnego. Jednak cały rok spółka zamknęła stratą netto 1,35 mln zł (rok wcześniej miała 1 mln zł straty). EBITDA wyniosła 1,5 mln zł (bez zmian).
Roczne przychody Brand24 SA wyniosły 13,37 mln zł - o 14,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadek ten był spowodowany odejściem klientów pod koniec 2019 i na początku 2020 roku, co był związane z faktem, że narzędzia Brand24 nie mogły do marca ub.r. monitorować Facebooka i Instagrama. Firma ratowała się zmniejszeniem w ub.r. wydatków na wynagrodzenia o 0,6 mln zł (w ub.r. pochłonęły one 3 mln zł) i o tyle samo na marketing (do 1,4 mln zł).
Średni przychód Brand24 z konta klienta (wskaźnik ARPU) to 322 zł. Firma oferuje oprogramowanie w modelu SaaS do monitorowania treści na temat marek zamieszczanych w internecie - szczególnie w mediach społecznościowych, na blogach, forach, w newsletterach i serwisach informacyjnych. Ok. 60 proc. jej klientów to podmioty zagraniczne, głównie z USA.
"W 2020 roku nie tylko wróciliśmy do stałego wzrostu, ale po odbiciu notujemy rekordową sprzedaż i przyrost klientów. Listopad 2020 to sprzedażowo najlepszy miesiąc w historii naszej firmy" - komentuje wyniki Michał Sadowski, prezes, współzałożyciel i wspólnik Brand24 (ma ok. 10 proc. udziałów).
Akcje spółki notowane są na rynku NewConnect. We wtorek po ogłoszeniu wyników finansowych za czwarty kwartał ub.r. zdrożały o 5,6 proc. - do 30,2 zł. Spółka planuje przenieść się na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
(GK, 24.03.2021)