PMPG promuje wpisy na swój temat na forum giełdowym Bankier.pl
Inwestorzy nie cenią anonimowych forów internetowych jako źródła informacji (fot. Austin Distel/Unsplash.com)
PMPG Polskie Media zachęca do śledzenia wpisów na temat tej spółki zamieszczanych na forum użytkowników Bankier.pl. Właściciel tygodnika "Wprost" chce w ten sposób dotrzeć do inwestorów indywidualnych.
Spółka tłumaczy, że pandemia koronawirusa utrudniła dotychczasową podstawową komunikację z inwestorami, jak cykliczne spotkania oraz konferencje. "W związku z transformacją przeprowadzaną wewnątrz Grupy Kapitałowej PMPG, postanowiliśmy także wykorzystać niedocenianą dotąd rolę platformy Bankier.pl, by dotrzeć z informacjami o spółce szerzej, do cennej grupy inwestorów indywidualnych. Co więcej, planujemy rozszerzyć nasze działania marketingowe w ramach stałej współpracy z Bankier.pl" - odpowiada na pytania "Press" biuro prasowe PMPG.
Spółka zamieszcza na Facebooku reklamy zachęcające do wchodzenia na forum giełdowe Bankier.pl. Dyskusje są tam prowadzone anonimowo, ale to nie przeszkadza właścicielowi "Wprost". "Obserwujemy bieżące dyskusje na naszym profilu, co pomaga kreować działania spółki w odpowiedzi na stawiane tam pytania i potrzeby. Poprzez aktywność na Bankier.pl, ale i innych forach giełdowych chcemy docenić rolę inwestorów indywidualnych" - dodaje biuro prasowe PMPG.
Malwina Wrotniak, redaktorka naczelna Bankier.pl informuje, że co miesiąc forum giełdowe jej portalu odwiedza pół miliona użytkowników, którzy każdego dnia publikują kilkanaście tysięcy wpisów. - Grono inwestorów indywidualnych wyraźnie powiększyło się w ubiegłym roku, co przełożyło się także na wzrost zainteresowania forum giełdowym w Bankier.pl - mówi Wrotniak.
Michał Masłowski, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, ocenia na plus, że spółka chce się komunikować z inwestorami, ale zastanawia się, czy internetowe forum jest do tego właściwym miejscem. - Według wyników "Ogólnopolskiego Badania Inwestorów", przeprowadzonego przez SII, inwestorzy oceniają istotność forów inwestycyjnych jako źródła informacji bardzo nisko - na 2,44 w skali od 1 do 5. Takie promowanie wydaje się dziwne, chyba że spółka bardzo aktywnie uczestniczy w dyskusji z inwestorami, co zawsze cywilizuje dialog nawet na anonimowym forum - mówi Masłowski.
Na forum Bankiera pod profilem PMPG są założone do dyskusji np. takie wątki: "kto nie kupił to już tanio nie kupi", "Tygodniki Do Rzeczy i Wprost najczęściej cytowane w lutym br.", "To będzie spółka 2021 !!".
Od początku roku notowania akcji PMPG na warszawskiej giełdzie wzrosły o 162 proc. (w piątek kosztowały 5,40 zł). 12 marca spółka kupiła 400 tys. własnych akcji za 1 mln zł (czyli po 2,50 zł) od swojego dłużnika - zarejestrowanej w Holandii spółki Parrish Media N.V.
Większościowym udziałowcem PMPG jest Michał Lisiecki (ma 58,26 proc. akcji), założyciel spółki, członek rady nadzorczej i jej były prezes. Kolejne 6,46 proc. akcji należy do producenta filmowego Jarosława Pachowskiego, 4,1 proc. ma Katarzyna Gintrowska (wraz z Bartrade sp. z o.o.). Pozostali akcjonariusze posiadają 31,05 proc. akcji (z czego 7,38 proc. to akcje własne). Spółkami zależnymi od PMPG są Orle Pióro, wydawca "Tygodnika do Rzeczy" i AWR Wprost, wydawca "Wprost".
(PTD, 22.03.2021)