Radio publiczne tworzy MOC Radio
Związek nadawców radiowych jest tworzony tylko przez radio publiczne (fot. Piotr Molecki/East News)
Polskie Radio SA i regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 ogłosiły utworzenie Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio.
Jak twierdzą w komunikacie, powołanie związku jest "odpowiedzią na wielokrotnie wyrażaną przez Przewodniczącego KRRiT, potrzebę konsolidacji całego rynku medialnego i reklamowego wokół nowych, zintegrowanych badań konsumpcji treści mediowych".
- Do wstąpienia zostali zaproszeni wszyscy nadawcy, przede wszystkim komercyjni - mówi "Press" Paweł Paluch, prezes Audytorium 17. - Związek dopiero powstaje, nie ma jeszcze władz - informuje Paluch.
Tylko że najwięksi nadawcy komercyjni (Grupa RMF, Eurozet, Time i Grupa Radiowa Agory) od 2002 roku zrzeszeni są w Komitecie Badań Radiowych. Zarówno Polskie Radio, jak i Audytorium 17 biorą udział w pracach KBR, choć nie są jego członkami.
KBR reprezentuje 167 rozgłośni ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych stanowiących 55 proc. wszystkich istniejących w Polsce. Ich łączny udział w rynku słuchalności wynosi 74 proc. Komitet współpracuje także z Pakietem Niezależnych, zrzeszającym 58 rozgłośni lokalnych.
Rozgłośnie publiczne (łącznie 34 stacje) stanowią 11 proc. istniejących, a ich udział w rynku to 14 proc.
Pod koniec 2019 roku utworzony został Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV. Przystąpili do niego wszyscy najwięksi nadawcy, w tym Telewizja Polska, TVN, Telewizja Polsat, Telewizja Puls i Kino Polska TV.
(KOZ, 22.03.2021)