Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 09, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RAS Polska będzie monitorował obecność kobiet w treściach swoich serwisów

Inicjatywa została zaprojektowana przez Annabellę Bassler, dyrektorkę finansową w szwajcarskiej firmie Ringier AG (fot. materiały prasowe)

Ringier Axel Springer Polska uruchamia inicjatywę „EqualVoice”, której celem jest zwiększenie widoczności kobiet w mediach.

Inicjatywa EqualVoice opiera się na "EqualVoice factor", czyli specjalnym algorytmie, który analizuje liczbę artykułów na temat kobiet i mężczyzn we wszystkich cyfrowych publikacjach Ringier Axel Springer. Z jego pomocą zliczana jest reprezentacja kobiet w nagłówkach artykułów, na zdjęciach i w samej treści. Na tej bazie powstaje wskaźnik, który pokazuje udział głosów męskich i kobiecych.

– Dostęp do raportów z wynikiem "EqualVoice factor" otrzymają wszystkie serwisy należące do Ringier Axel Springer Polska, tym samym stając się częścią inicjatywy EqualVoice – mówi Kinga Szurmiak, koordynatorka inicjatywy EqualVoice w Ringier Axel Springer Polska. – Redaktorzy naczelni wszystkich tytułów zapoznali się już z projektem. W następnej kolejności będą włączani wydawcy i redaktorzy, których rolą będzie wypracowanie rozwiązań dla zbudowania większej równości głosu kobiet i mężczyzn w publikacjach.

We wszystkich redakcjach Ringier Axel Springer Polska mają zostać powołane zespoły projektowe, które na bieżąco będą analizować wyniki raportów. Treści są mierzone  codziennie, natomiast w raportach będą dostępne dane półroczne z możliwością obserwowania, jak te wskaźniki kształtowały się w poszczególnych miesiącach.

Inicjatywa EqualVoice została zapoczątkowana przez Annabellę Bassler, dyrektorkę finansową w szwajcarskiej firmie Ringier AG i uruchomiona w listopadzie 2019 roku. Ma być rozwijana także w innych krajach grupy: na Słowacji, na Węgrzech oraz w Serbii.

(BAE, 09.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.