RAS Polska będzie monitorował obecność kobiet w treściach swoich serwisów
Inicjatywa została zaprojektowana przez Annabellę Bassler, dyrektorkę finansową w szwajcarskiej firmie Ringier AG (fot. materiały prasowe)
Ringier Axel Springer Polska uruchamia inicjatywę „EqualVoice”, której celem jest zwiększenie widoczności kobiet w mediach.
Inicjatywa EqualVoice opiera się na "EqualVoice factor", czyli specjalnym algorytmie, który analizuje liczbę artykułów na temat kobiet i mężczyzn we wszystkich cyfrowych publikacjach Ringier Axel Springer. Z jego pomocą zliczana jest reprezentacja kobiet w nagłówkach artykułów, na zdjęciach i w samej treści. Na tej bazie powstaje wskaźnik, który pokazuje udział głosów męskich i kobiecych.
– Dostęp do raportów z wynikiem "EqualVoice factor" otrzymają wszystkie serwisy należące do Ringier Axel Springer Polska, tym samym stając się częścią inicjatywy EqualVoice – mówi Kinga Szurmiak, koordynatorka inicjatywy EqualVoice w Ringier Axel Springer Polska. – Redaktorzy naczelni wszystkich tytułów zapoznali się już z projektem. W następnej kolejności będą włączani wydawcy i redaktorzy, których rolą będzie wypracowanie rozwiązań dla zbudowania większej równości głosu kobiet i mężczyzn w publikacjach.
We wszystkich redakcjach Ringier Axel Springer Polska mają zostać powołane zespoły projektowe, które na bieżąco będą analizować wyniki raportów. Treści są mierzone codziennie, natomiast w raportach będą dostępne dane półroczne z możliwością obserwowania, jak te wskaźniki kształtowały się w poszczególnych miesiącach.
Inicjatywa EqualVoice została zapoczątkowana przez Annabellę Bassler, dyrektorkę finansową w szwajcarskiej firmie Ringier AG i uruchomiona w listopadzie 2019 roku. Ma być rozwijana także w innych krajach grupy: na Słowacji, na Węgrzech oraz w Serbii.
(BAE, 09.03.2021)