Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 09, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wywiad Oprah Winfrey z Meghan i księciem Harrym wzburzył brytyjskie media

Wywiad z Megan Markle i książę Harrym był tematem numer 1 dla brytyjskich mediów (fot. screen YoutTube/CBS This Morning)

Nadany w niedzielę przez amerykańską stację telewizyjną CBS wywiad Oprah Winfrey z Meghan Markle i księciem Harrym wstrząsnął światowymi, a zwłaszcza brytyjskimi mediami. Para zarzuciła rodzinie królewskiej obojętność, kłamstwa, a nawet rasizm. Był to pierwszy wywiad, którego książę i jego amerykańska małżonka udzielili po emigracji do Stanów Zjednoczonych.

Dziennik "The Times" uważa, że wywiad przedstawia bezbronną parę uwięzioną w swoich rolach, dla której emigracja była formą wyzwolenia. "The Guardian" wymienia "12 rzeczy, których dowiedzieliśmy się z rozmowy", zwracając uwagę na relacje pomiędzy książęcą parą a królową Elżbietą II. Korespondentka "The Independent" uważa z kolei, że wywiad "to najlepsza forma zemsty" na rodzinie królewskiej.

Brytyjskie media ogólnie zauważają, że jeżeli Meghan i Harry chcieli kiedyś powrócić na łono rodziny, to tym wywiadem ostatecznie zamknęli sobie drogę. Meghan wspominała m.in. o sytuacji, gdy na brytyjskim dworze zastanawiano się, czy ich dziecko będzie na pewno białe, a ona miewała myśli samobójcze. 

Prowadzący kanał na YouTube, zajmujący się fabrykowaniem informacji Josh Pieters i Archie Manners, namówili czwórkę ekspertów omawiających w mediach sprawy rodziny królewskiej na skomentowanie wywiadu dwa dni przed jego emisją. Eksperci, w tym były sekretarz prasowy brytyjskiej królowej, nie oglądając audycji, omówili ją, zarzucając Oprah Winfrey stronniczość, a Meghan Markle używanie ostrego, bezkompromisowego języka. Od twórców kanału na YouTube dostali obietnicę, że ich wypowiedzi zostaną opublikowane zaraz po emisji rozmowy w CBS. Zostały jednak opublikowane wcześniej. 

Serwis "The Wall Street Journal" poinformował, że amerykańska CBS zapłaciła za udostępnienie wywiadu na swoim kanale od 7 do 9 mln dol. Z kolei za każde 30 sekund reklamy emitowanej w trakcie dwugodzinnej audycji stacja pobierała ok. 325 tys. dol. (dwukrotność kwoty płaconej zazwyczaj przez reklamodawców za miejsce w wieczornym paśmie reklamowym).

W ramach umowy pomiędzy stacją a Winfrey's Harpo Productions sieć uzyskała również prawa do licencjonowania programu za granicą. Brytyjska stacja telewizyjna ITV za możliwość wyemitowania niedzielnego wywiadu zapłaciła CBS kwotę 1 mln funtów. Wywiad pokazała w poniedziałek. Tego samego dnia o godz. 20.30 zrobiła to także polska stacja TVN 24. Książę i Meghan za występ nie otrzymali wynagrodzenia. 

Zanim rozmowa z Oprah Winfrey ukazała się na antenie, Meghan Markle wygrała proces z "Mail on Sunday" w sprawie o zamieszczenie na jego łamach jej prywatnego listu do ojca. Gazeta musi na okładce opublikować całostronicowe przeprosiny.

(MAC, 09.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.