Viaplay pokaże rozgrywki UEFA w Polsce
W rozgrywkach Ligi Europy UEFA oraz UEFA Europa Conference League rywalizować będą 64 drużyny (fot. materiały prasowe)
Nordic Entertainment Group nabyła wyłączne prawa do transmitowania rozgrywek Ligi Europy UEFA oraz UEFA Europa Conference League w Polsce od sezonu 2021/22 do końca sezonu 2023/24. Serwis streamingowy Viaplay, będący częścią NENT Group, ma wystartować w Polsce w sierpniu.
NENT Group już wcześniej zapewniła sobie wyłączne prawa do pokazywania w Polsce spotkań pierwszej i drugiej niemieckiej Bundesligi do sezonu 2024/25.
NENT Group posiada obecnie prawa do pokazywania Ligi Europy UEFA oraz UEFA Europa Conference League na siedmiu rynkach: w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Islandii, Estonii, a także na Łotwie, Litwie oraz w Polsce. Do końca tego sezonu Ligę Europy i Ligę Mistrzów transmituje w Polsce Polsat Sport Premium.
“Naszą ambicją jest by platforma Viaplay była wiodącym dostawcą treści sportowych i rozrywkowych w Polsce. Będziemy budować naszą pozycję oraz sportowe portfolio krok po kroku. Po ogłoszeniu wyłącznego partnerstwa z Bundesligą, cieszę się, że teraz mogę poinformować o nabyciu praw do transmisji dwóch europejskich rozgrywek klubowych, które będą miały duże znaczenie dla polskich kibiców” – podkreślił Anders Jensen, prezes NENT Group.
Rozgrywki Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji Europy UEFA składają się z 282 spotkań, w których rywalizować będą 64 drużyny w ramach fazy grupowej i pucharowej. Europa Conference League to nowe rozgrywki klubowe, które zostaną zainaugurowane w sezonie 2021/22. Wystąpią w nich polskie kluby, które zakończą rozgrywki piłkarskiej Ekstraklasy na miejscach 2. oraz 3., a także zdobywca Pucharu Polski. Piłkarska Liga Mistrzów od lat pozostaje nieosiągalna dla polskich klubów, coraz trudniej jest im także zakwalifikować się do Ligi Europy. Dla takich europejskich słabeuszy UEFA przewidziała nowe rozgrywki.
Serwis streamingowy Viaplay jest dostępny we wszystkich krajach nordyckich. W tym roku ma zostać uruchomiony w Polsce, Estonii, na Łotwie i Litwie, a także w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku platforma miała ponad 3 miliony subskrybentów. W ofercie ma filmy i seriale, produkcje dla dzieci oraz transmisje sportowe.
(RAQ, 05.03.2021)