"Polska Metropolia Warszawska" z największym spadkiem w styczniu
Średnia sprzedaż "Polski Metropolii Warszawskiej" w styczniu wyniosła 1680 egz.
W styczniu wszystkie dzienniki regionalne zanotowały dwucyfrowe spadki, w większości o ponad 20 proc. Największy, o ponad 52 proc., "Polska Metropolia Warszawska" (Polska Press). Najmniejszy zaś, o prawie 15 proc., "Sport" (Gremi Media).
Średnia łączna sprzedaż dzienników regionalnych w styczniu spadła o 25,16 proc. rok do roku i wyniosła 170 511 egz.
Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Pomorskiej" wyniosła 29 543 egz. i była niższa o 20,64 proc. względem stycznia 2020 roku. Na drugim miejscu był "Dziennik Zachodni" – 14 527 egz. (spadek o 26,03 proc.), a na trzecim "Głos Wielkopolski" – 13 572 egz. (spadek o 22,13 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: "Express Ilustrowany" - 9999 egz. (spadek o 26,18 proc.) i "Głos - Dziennik Pomorza" - 9013 egz. (spadek o 23,43 proc.). Wszystkie te tytuły należą do Polska Press Grupy.
Największy spadek rok do roku zanotował dziennik "Polska Metropolia Warszawska" - o 52,22 proc., do 1680 egz., a najmniejszy „Sport” - o 14,61 proc., do 3144 egz.
1 marca PKN Orlen formalnie przejął wydawnictwo Polska Press. Były redaktor naczelny "Polski Metropolii Warszawskiej" Paweł Siennicki wcześniej został wiceprezesem spółki Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze".
Od początku roku "Sport" wydaje Gremi Media, która kupiła tytuł od Grupy Murapol.
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa. (JSX)
(JSX, 05.03.2021)