Biznes influencer marketingowy złagodził spadki przychodów Mediacap w 2020 roku
Prezesem zarządu i głównym akcjonariuszem Mediacap SA jest Jacek Olechowski (fot. materiały prasowe)
Zarząd Mediacap SA wstępnie podsumował wyniki finansowe za 2020 rok.
Szacowane przychody grupy kapitałowej Mediacap SA ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 122,6 mln zł i były o 8 proc. niższe względem 2019 roku. Zysk EBITDA wyniósł ponad 10 mln zł (wobec 12,2 mln zł rok wcześniej), co „zgodnie z wcześniejszymi założeniami, przełoży się na dodatni wynik netto i zysk dla akcjonariuszy jednostki dominującej”. Szacowanego wyniku netto spółka nie podała.
W samym czwartym kwartale 2020 roku szacowane przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 43 mln zł (spadek o 16 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku), co przełoży się na ok. 5,7 mln zł wyniku EBITDA (wobec 7 mln zł rok wcześniej). Mediacap podaje, że największy spadek zanotował segment reklamowy (Grupa S/F składająca się z agencji komunikacyjnych Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Emlab, Boost) i biznes badawczy (firma badawcza IQS), w których "obostrzenia związane z pandemią powodowały znaczne ograniczenie prowadzonej działalności, w tym działalności związanej z organizacją eventów czy zogniskowanych wywiadów grupowych". Natomiast najbardziej odporny na kryzys wywołany pandemią jest biznes influencer marketingowy. W czwartym kwartale LTTM (należy do niego m.in. sieć partnerska LifeTube) miała ok. 19,1 mln zł przychodów (wzrost o 7 proc.), co było „najlepszym wynikiem w historii spółki i powinno przełożyć się na wzrost wyniku EBITDA tej spółki rok do roku”.
Publikację raportu okresowego za 2020 rok zaplanowano na 31 marca.
(IKO, 03.03.2021)