Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 03, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Biznes influencer marketingowy złagodził spadki przychodów Mediacap w 2020 roku

Prezesem zarządu i głównym akcjonariuszem Mediacap SA jest Jacek Olechowski (fot. materiały prasowe)

Zarząd Mediacap SA wstępnie podsumował wyniki finansowe za 2020 rok.

Szacowane przychody grupy kapitałowej Mediacap SA ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 122,6 mln zł i były o 8 proc. niższe względem 2019 roku. Zysk EBITDA wyniósł ponad 10 mln zł (wobec 12,2 mln zł rok wcześniej), co „zgodnie z wcześniejszymi założeniami, przełoży się na dodatni wynik netto i zysk dla akcjonariuszy jednostki dominującej”. Szacowanego wyniku netto spółka nie podała.

W samym czwartym kwartale 2020 roku szacowane przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 43 mln zł (spadek o 16 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku), co przełoży się na ok. 5,7 mln zł wyniku EBITDA (wobec 7 mln zł rok wcześniej). Mediacap podaje, że największy spadek zanotował segment reklamowy (Grupa S/F składająca się z agencji komunikacyjnych Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Emlab, Boost) i biznes badawczy (firma badawcza IQS), w których "obostrzenia związane z pandemią powodowały znaczne ograniczenie prowadzonej działalności, w tym działalności związanej z organizacją eventów czy zogniskowanych wywiadów grupowych". Natomiast najbardziej odporny na kryzys wywołany pandemią jest biznes influencer marketingowy. W czwartym kwartale LTTM (należy do niego m.in. sieć partnerska LifeTube) miała ok. 19,1 mln zł przychodów (wzrost o 7 proc.), co było „najlepszym wynikiem w historii spółki i powinno przełożyć się na wzrost wyniku EBITDA tej spółki rok do roku”.

Publikację raportu okresowego za 2020 rok zaplanowano na 31 marca.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 03.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.