Dwucyfrowy spadek wydatków na reklamę w styczniu
Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 252 mln zł (fot. Pixabay.com)
O 16 proc. reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach w styczniu 2021 roku (względem tego samego miesiąca ub.r.) - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.
Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono 2,2 mld zł. W wyniku kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wydatki reklamowe zmniejszono we wszystkich analizowanych mediach. Najwięcej przeznaczono na promocję w telewizji – 1,2 mld zł (spadek o 0,6 proc.). Mniej wydano na promocję w radiu – 619,5 mln zł (spadek o 11,7 proc.), magazynach – 218,9 mln zł (spadek o 31,7 proc.), w dziennikach – 65,1 mln zł (spadek o 25,8 proc.), OOH – 57,5 mln zł (spadek o 37,8 proc.), na reklamę w metrze – 7,3 mln zł (spadek o 26,4 proc.). Najbardziej ucierpiała reklama kinowa, na którą w styczniu nie przeznaczono ani złotówki, gdyż kina były zamknięte. Rok temu w styczniu, czyli jeszcze przed wybuchem pandemii, wydano na promocję w kinach blisko 167 mln zł.
Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 252 mln zł (spadek o 20,8 proc.). Drugim największym reklamodawcą w styczniu był Natur Produkt Zdrovit – 63,6 mln zł (wzrost o 7 proc.), a trzecim firma Terg (właściciel sieci Media Expert) – 63,3 mln zł (wzrost o 40,5 proc.). Lidl przeznaczył na reklamę 54,8 mln zł (wzrost o 9,6 proc.) a Euro-Net Warszawa – 53,9 mln zł (wzrost o 31,7 proc.).
(IKO, 01.03.2021)