Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 01, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dwucyfrowy spadek wydatków na reklamę w styczniu

Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 252 mln zł (fot. Pixabay.com)

O 16 proc. reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach w styczniu 2021 roku (względem tego samego miesiąca ub.r.) - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.

Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono 2,2 mld zł. W wyniku kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wydatki reklamowe zmniejszono we wszystkich analizowanych mediach. Najwięcej przeznaczono na promocję w telewizji – 1,2 mld zł (spadek o 0,6 proc.). Mniej wydano na promocję w radiu – 619,5 mln zł (spadek o 11,7 proc.), magazynach – 218,9 mln zł (spadek o 31,7 proc.), w dziennikach – 65,1 mln zł (spadek o 25,8 proc.), OOH – 57,5 mln zł (spadek o 37,8 proc.), na reklamę w metrze – 7,3 mln zł (spadek o 26,4 proc.). Najbardziej ucierpiała reklama kinowa, na którą w styczniu nie przeznaczono ani złotówki, gdyż kina były zamknięte. Rok temu w styczniu, czyli jeszcze przed wybuchem pandemii, wydano na promocję w kinach blisko 167 mln zł.

Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 252 mln zł (spadek o 20,8 proc.). Drugim największym reklamodawcą w styczniu był Natur Produkt Zdrovit – 63,6 mln zł (wzrost o 7 proc.), a trzecim firma Terg (właściciel sieci Media Expert) – 63,3 mln zł (wzrost o 40,5 proc.). Lidl przeznaczył na reklamę 54,8 mln zł (wzrost o 9,6 proc.) a Euro-Net Warszawa – 53,9 mln zł (wzrost o 31,7 proc.).

(IKO, 01.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.