Legia Warszawa sięga po kryptomarketing
Umową pochwalili się Dariusz Mioduski - prezes Legii oraz Alexandre Dreyfus - CEO i założyciel Chiliz i Socios.com (fot. Legia.com)
Legia Warszawa wyemituje 5 mln tokenów $LEG, które będą mogli kupować kibice warszawskiej drużyny. Własna kryptowaluta to nowoczesne narzędzie marketingowe stosowane przez największe europejskie kluby.
Legia wyemituje swoje tokeny we współpracy z firmą Chiliz oraz platformą blockchain Socios.com. Klub jeszcze nie podaje ich ceny emisyjnej. Nabywcy tokenów $LEG będą mogli głosować w sprawach dotyczących życia klubu, otrzymają też dostęp do specjalnych promocji i zniżek od klubu oraz od jego sponsorów. Klub liczy, że dzięki tokenom będzie pozyskiwać fanów także poza granicami Polski.
Na Socios.com są już tokeny takich drużyn, jak: FC Barcelona, Real Madryt, Juventus Turyn i AC Milan.
(GK, 25.02.2021)