Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 24, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ATM Rozrywka ma przestać nadawać z końcem dnia

Według KRRiT ATM Grupa na czas nie wystąpiła o przedłużenie koncesji kanału (fot. Amateur Hub/Pexels.com)

Kanał ATM Rozrywka, dostępny na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, ma przestać nadawać w środę z końcem dnia.

W środę wygasa koncesja stacji. Nadawca, według Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, na czas nie wystąpił o jej przedłużenie. KRRiT rozpisała konkurs na zajmowane przez ATM Rozrywka miejsce na MUX 1, ale regulator dotychczas go nie rozstrzygnął.

Sylwia Olech, PR manager ATM Grupy, informuje "Press", że w środę kończy się spółce koncesja, w związku z czym przestanie nadawać. - Dokładnie o godzinie 23.59 - precyzuje Olech. Pytana, czy w związku z tym ktoś rozstaje się z grupą, odpowiada: - Nie. Wciąż czekamy na rozstrzygnięcie konkursu.

W konkursie, obok ATM Grupy, wystartowali: Telewizja Polsat (Polsat Edu), TVN Grupa Discovery (DMax), Wirtualna Polska Media SA (H!TV), Gaming Tech Esports Media SA ("CD Action"), Red Carpet TV, a także Michał Winnicki, który w sumie złożył trzy wnioski (Silver TV, Tele Rozrywka, TVC Nostalgia).

Miejscem wykorzystywanym przez ATM Rozrywka zainteresowana jest Telewizja Polska, która na pierwszym multipleksie chciałaby umieścić TVP Dokument. TVP wystąpiła do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o dokonanie rezerwacji częstotliwości dla TVP Dokument. Monika Bednarska, p.o. naczelniczka wydziału komunikacji UKE, informuje "Press", że decyzja w tej sprawie zostanie podjęta po rozstrzygnięciu konkursu przez KRRiT.

Na pierwszym multipleksie, poza ATM Rozrywka, nadają: TTV (TVN Grupa Discovery), Eska TV, Polo TV i Fokus TV (Grupa Polsat), TV Trwam (Fundacja Lux Veritatis), Stopklatka (Kino Polska TV SA) i TVP ABC (Telewizja Polska).

ATM Rozrywka rozpoczęła nadawanie w 2012 roku. Poza MUX 1 kanał dostępny jest także w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W 2020 roku ATM Rozrywka miała 0,51 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 0,62 proc. w grupie komercyjnej (dane Nielsen Media).

Po trzech kwartałach 2020 roku przychody ATM Grupy z ATM Rozrywki wyniosły 11,6 mln zł (tj. prawie 9 proc. przychodów całej grupy), a kanał odnotował 1,6 mln zł straty.

(KOZ, 24.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.