UPC Polska z większymi przychodami i 1,5 mln abonentów
Z usługi telefonii komórkowej UPC korzysta już prawie 63 tys. klientów (fot. Jakub Kamiński/East News)
Przychody sieci kablowej UPC Polska w 2020 roku wzrosły o 4 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Na koniec zeszłego roku operator miał 1,525 mln abonentów – o 2,8 proc. więcej, niż rok wcześniej.
UPC, publikując podsumowanie 2020 roku, nie podało, ile wyniosły przychody operatora w zeszłym roku. Z danych opublikowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że 2019 roku wpływy UPC ze sprzedaży wyniosły 1,63 mld zł, co przy wzroście o 4 proc. oznaczałoby 1,69 mld zł w 2020 roku.
Z usług telewizji cyfrowej UPC korzystało na koniec grudnia 1,08 mln klientów (o 1,2 proc. więcej, niż rok wcześniej), z telewizji analogowej – 255 tys. (o 29,7 proc. więcej), internetu – 1,29 mln (wzrost o 4,9 proc.), telefonii stacjonarnej – 643 tys. (o 4,7 proc. mniej), a telefonii komórkowej – 62,7 tys. (9 tys. rok wcześniej).
Abonenci UPC Polska wykupili w sumie 3,27 mln usług - o 3,2 proc. więcej, niż przed rokiem. W zasięgu operatora było 3,63 mln gospodarstw domowych (wzrost o 2,5 proc.).
(KOZ, 17.02.2021)