Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 12, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar podsumował wpływy reklamowe telewizji i radia w dniu protestu mediów

W środę reklam nie emitowało wiele stacji telewizyjnych i radiowych (fot. Pixabay.com)

W środę, kiedy nadawcy prywatni protestowali w ramach akcji "Media bez wyboru", cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych monitorowanych przez Kantar spadły o 2/3 w porównaniu z poprzednią środą.

Protestując przeciwko planowanemu przez PiS podatkowi od mediów, od 4 rano przez 24 godziny kanały TVN Discovery Polska i Grupy Polsat oraz Puls 2 (od 20 do 24) nie nadawały programu, w tym reklam. Ramówkę zmieniły także - nie emitując reklam - rozgłośnie Grupy RMF (do 10), Eurozetu, Grupy Radiowej Agory, a także Muzo.fm Polsatu i stołeczne Radio Kolor.

Jak wynika z danych firmy Kantar, które nie uwzględniają rabatów, w środę 10 lutego telewizje uzyskały z reklam cennikowo łącznie 16,4 mln zł, podczas gdy 3 lutego – 48,7 mln zł (spadek o 66,3 proc.). Liczba wyemitowanych spotów spadła o 56,7 proc., z 30,7 tys. do 13,2 tys. Przykładowo 3 lutego wpływy Polsatu z reklam wyniosły 10,8 mln zł, a TVN – 7,6 mln zł.

Dane Kantara dotyczące stacji radiowych za środę nie obejmują jeszcze wszystkich rozgłośni (np. z Grupy Radiowej Agory jest tylko jedna stacja, sieci Radio Złote Przeboje). Przychody stacji, dla których dane są już dostępne, wyniosły w środę 10,8 mln zł, podczas gdy tydzień wcześniej było to 21,8 mln zł (spadek o 50,2 proc.). Radia wyemitowały o 56,6 proc. mniej spotów (łącznie 1,2 tys.).

(KOZ, 12.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.