Akcja "Media bez wyboru" z wielomilionowym dotarciem w mediach społecznościowych
PSMM obliczył, że dotarcie w mediach społecznościowych wyniosło ponad 20,2 mln
Prawie 2,5 tys. publikacji w mediach tradycyjnych i ponad 70 tys. w mediach społecznościowych pojawiło się w ciągu doby w kontekście akcji "Media bez wyboru" – wynika z danych Press-Service Monitoring Mediów.
Z danych Press-Service Monitoring Mediów za okres od godz. 17 we wtorek do tej samej godziny w środę (24 godziny od opublikowania wspólnego oświadczenia mediów do polskiego rządu) wynika, że w mediach tradycyjnych (telewizja, internet, radio, prasa) łącznie pojawiło się 2434 wzmianek o ogólnopolskich protestach mediów w związku z rządowym projektem nowego podatku od reklam.
Pośród mediów tradycyjnych o akcji protestacyjnej najwięcej informacji było w internecie – 2,2 tys. publikacji, następnie w radiu – 132, prasie – 53 i telewizji – 23. Łączne dotarcie wszystkich publikacji w mediach tradycyjnych wyniosło 30 mln. Natomiast ekwiwalent reklamowy wyniósł 6,7 mln zł.
Nie ma demokracji i wolności słowa bez niezależnych mediów. Jesteśmy z wami. #MEDIABEZWYBORU #WolneMedia pic.twitter.com/PmF3KijCGA
— Zielona Warszawa #ZieloneRośnie (@ZielonaWarszawa) February 10, 2021
Jednak informacje na temat akcji mediów najbardziej rozeszły się w mediach społecznościowych. Tylko w ciągu 24 godzin pojawiło się ponad 70 tys. wpisów dotyczących protestów. Jak podaje PSMM, najwięcej z nich opublikowano na Twitterze – 68 tys., następny był Facebook – 1,4 tys., i Wykop – 731. Dotarcie w mediach społecznościowych wyniosło ponad 20,2 mln, a ekwiwalent reklamowy - 5,2 mln zł.
We wtorek rano hashtag "mediabezwyboru" na Instagramie był użyty w ponad 8 tys. postów. Również na TikToku pojawiły się wzmianki o akcji protestacyjnej mediów. Hasztag "mediabezwyboru" we wtorek rano miał ponad 2,5 mln wyświetleń, a "wolnemedia" 1,9 mln.
(BAE, 11.02.2021)