Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Protest na jedynkach 30 dzienników

Większość dzienników na pierwszych stronach opublikowała wyłącznie list otwarty

W środę główne dzienniki ogólnopolskie, a także większość dzienników regionalnych należących do Polska Press, na pierwszych stronach opublikowały list otwarty przeciw podatkowi od reklam.

Jak wynika z obliczeń Instytutu Monitorowania Mediów, informację o akcji protestacyjnej "Media bez wyboru" opublikowało na czołówkach 30 gazet.

Naczelni przyznają, że akcja nie zakłóciła pracy w redakcjach. - Pracujemy nad jutrzejszymi wydaniami, na pewno będziemy relacjonować to, co się dzisiaj wydarzyło – mówi kierujący "Rzeczpospolitą" Bogusław Chrabota. Na pytanie, czy zamieszczenie listu przysporzyło jakichś problemów, odpowiada krótko: - Pracujemy dalej.

- Nie było żadnych szczególnych problemów – wtóruje mu Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny "Dziennika Gazety Prawnej". - Bardzo szybko tym zarządziliśmy. A redakcja jak zwykle błyskawicznie stanęła na wysokości zadania. Pracujemy w dzienniku, jesteśmy przyzwyczajeni do dynamicznych zmian - dodaje Jedlak.

- Wydanie papierowe "Faktu" przygotowywaliśmy w tradycyjny sposób. Niecodzienne jest może to, że goszczą w nim redaktorzy naczelni kilku dużych tytułów, m.in. Krzysztof Jedlak, Jarosław Kurski, Bogusław Chrabota i Tomasz Lis – mówi Katarzyna Kozłowska, redaktorka naczelna "Faktu". Dziennik zamieścił komentarze naczelnych dotyczące podatku od reklam w mediach - przyczyny protestu.

- Wymagało to dużej mobilizacji. We wtorek od godzin popołudniowych do nocy trwały prace nad wydaniem środowym papierowym i cyfrowym. Z papierowym było łatwiej, zmieniliśmy układ gazety, a graficy byli w stanie błyskawicznie dodać list na jedynkę – mówi jeden z redaktorów "Gazety Wyborczej".

Również naczelny jednego z tytułów Polska Press (chce zachować anonimowość) zaznacza, że publikacja listu w żaden sposób nie wpłynęła na zwykłą działalność redakcji. - Pierwotnie miało to iść na drugich stronach, potem uzgodniliśmy, że jednak na pierwszych. Jesteśmy elastyczni, jeśli chodzi o przygotowanie takich treści. Warszawa przygotowała nam gotowe wzorce, przesunęliśmy treści lokalne na kolejne strony. To nic nie skomplikowało, nie była to trudna sytuacja – podkreśla.

O proteście informację na pierwszej stronie (ale niezajmującej całej okładki) zamieściły też "Puls Biznesu" i "Super Express". - Media w różny sposób wyrażały dziś swoje poparcie dla protestu. Zrobiliśmy to w zakresie, jaki uznaliśmy za skuteczny, a jednocześnie zadbaliśmy o naszych czytelników – mówi "Press" Grzegorz Zasępa, redaktor naczelny "SE". - "Super Express" nie śpiewa w chórach, jesteśmy solistami. Akcja oraz list były w mojej ocenie odpowiednio wyeksponowane w naszych tytułach – podkreśla.

- W pełni popieramy sprzeciw wobec nowego podatku. Jest bardzo szkodliwy i niesprawiedliwy, zagraża wolności słowa w Polsce. List ukaże się w czwartkowym wydaniu drukowanym, w środowym się zwyczajnie nie zmieścił ze względu na wcześniejsze zobowiązania - mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny "Pulsu Biznesu".

Informacji na jedynce nie podały dzienniki regionalne: "Gazeta Olsztyńska" i "Kurier Szczeciński". W oświadczeniu opublikowanym w serwisie 24kurier.pl Roman Ciepliński, redaktor naczelny "Kuriera Szczecińskiego", zaznacza, że wydawca tytułu nie mieści się w grupie podmiotów, które mogą być obciążone "nową daniną". Jak dodaje, jest to "tylko jeden z wielu problemów rynku mediów, które wymagają szybkiego rozwiązania". 

W związku z akcją protestacyjną Wydawnictwo Bauer przełożyło na dziś mającą się odbyć w środę transmisję gali Doskonałość Mody 2020 miesięcznika "Twój Styl".

(JSX, BAE, 11.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.