Jeszcze w pierwszym kwartale zadebiutuje w Polsce serwis Filmbox+
Kierowana przez Bogusława Kisielewskiego spółka w 2020 roku miała 172,2 mln zł przychodów i 12,8 mln zł zysku z działalności operacyjnej (fot. materiały prasowe)
Kino Polska TV SA do końca pierwszego kwartału chce uruchomić w Polsce subskrypcyjny serwis wideo Filmbox+.
- To kwestia tygodni, zostały ostatnie szlify - mówi prezes spółki Bogusław Kisielewski, pytany o datę startu. Czy stanie się to do końca marca? - Na sto procent - odpowiada.
Filmbox+ zastąpi obecny w Polsce od 2012 roku serwis Filmbox Live. Również ma działać w modelu subskrypcyjnym i oferować zarówno treści na żądanie, jak i streaming kanałów nadawcy. - Po stronie użytkownika to głównie zmiana w technologii - wyjaśnia Bogusław Kisielewski.
Prezes Kino Polska TV nie podaje na razie, ile będzie kosztować dostęp do serwisu. Filmbox Live kosztuje miesięcznie 17,99 zł.
Według wstępnych wyników Kino Polska TV, spółka w 2020 roku miała 172,2 mln zł przychodów z umów z klientami (wzrost o 6,4 proc. względem 2019 roku) i 12,8 mln zł zysku z działalności operacyjnej (spadek o 4,7 proc.). Zysk netto wzrósł z 9,2 mln zł do 20,6 mln zł (wzrost wynika głównie z wyższej dywidendy od spółki zależnej - Filmbox International Ltd; 11,5 mln zł).
Kino Polska TV jest nadawcą kanałów: Kino Polska, Kino Polska Muzyka, naziemnych Stopklatka i Zoom TV. Dystrybuuje także stacje filmowe: Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse oraz tematyczne DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast & FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD i Gametoon HD.
(KOZ, 08.02.2021)