Spotify ma już 345 mln użytkowników, w tym 155 mln premium
Spotify jest obecne już w 93 krajach, 40 proc. stanowią państwa europejskie (fot. Wikimedia Commons/Florian Koppe)
Spotify na koniec 2020 roku miał 155 mln płatnych subskrypcji. To o 11 mln więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Oznacza to wzrost o 24 proc. w porównaniu ze 125 mln subskrypcji na koniec roku 2019. Całkowita liczba aktywnych użytkowników wynosi obecnie 345 mln i jest to wzrost o 27 proc. rok do roku.
Mimo wzrostu liczby słuchaczy średni dochód na jednego użytkownika w ciągu roku spadł jednak o 8 proc. i wynosi 4,26 euro. Wynika to z dużych zniżek mających przyciągnąć nowych użytkowników, a także niższych cen subskrypcji oferowanych na rynkach Rosji oraz Indii. O 13 proc. spadły dochody z reklam.
Spotify oferuje obecnie aż 2,2 mln podcastów, a ich słuchalność w ciągu roku wzrosła o 100 proc. Serwis jest obecny już w 93 krajach, 40 proc. stanowią państwa europejskie.
(MAC, 05.02.2021)