Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 01, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media sprzyjające PiS nie udostępniły bezpłatnego czasu na rządową kampanię

Media takie jak wPolityce.pl czy TV Republika nie muszą wykonywać gestów wobec rządu (screen: YouTube.com/Kancelaria Premiera)

Pięciu nadawców udostępniło bezpłatny czas reklamowy na rządową kampanię #SzczepimySię w odpowiedzi na apel szefa Kancelarii Premiera – wynika z informacji przekazanych "Press" przez Centrum Informacyjne Rządu. W tym gronie nie znalazły się np. Telewizja Republika czy wPolityce.pl.

Kampania zachęcająca do szczepień przeciw COVID-19 rozpoczęła się w grudniu. Centrum Informacyjne Rządu udostępniło "Press" listę mediów uwzględnionych w kampanii w styczniu i w lutym.

Wśród stacji radiowych działania prowadzone są w Grupie RMF, Polskim Radiu, Grupie ZPR Media i Grupie Radiowej Agory (w styczniu). Kampania telewizyjna obejmuje TVP, Polsat, TVN, TV Puls, Telewizję Republika i Telewizję Trwam. Spośród serwisów internetowych wykorzystano: Wp.pl, Interia.pl, Se.pl, wPolityce.pl, wGospodarce.pl, Niezalezna.pl, Wszystkoconajwazniejsze.pl i Najwazniejsze24.pl.

Jednocześnie - jak informowaliśmy - Michał Dworczyk, szef Kancelarii Premiera i pełnomocnik ds. szczepionek, zwrócił się z apelem do mediów o bezkosztowe wsparcie kampanii.

 

Centrum Informacji Rządu podało "Press", że nieodpłatny czas reklamowy na spoty udostępniły: TVP, TVN, TV Puls, Polskie Radio i Grupa Radiowa Agory.

Przedstawiciele TVN i Agory przekazali nam, że udostępnili go wyłącznie bezkosztowo. TVP podała, że spoty emitowane są płatnie, jak i nieodpłatnie.

Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF, informował "Press", że nadawca również zaoferował "nieodpłatnie pakiet działań antenowych i reklamowych". "Mamy też komercyjne zlecenie z Kancelarii Premiera dotyczące tej kampanii i część spotów emitujemy odpłatnie" - dodał Ramza. Emisję bezpłatnych spotów zapowiedział w lutym Eurozet.

Na pytanie, dlaczego Telewizja Republika nie zdecydowała się na wsparcie kampanii w bezpłatnym czasie reklamowym, jej wiceprezes (spółka obecnie nie ma prezesa) Tomasz Sakiewicz odpowiada: "Cały czas informujemy o tej kampanii w naszych serwisach informacyjnych". - Zaoferowaliśmy gotowość informowania o wszystkich komunikatach i zapraszania wszystkich ekspertów rządowych i tak się dzieje cały czas - dodaje.

- Te media nie muszą wykonywać gestów wobec rządu, bo żyją z nim w symbiozie, regularnie dostając gigantyczne pieniądze – ocenia Jakub Bierzyński, prezes agencji mediowej OMD. - Jednocześnie popierają rząd w warstwie redakcyjnej, zapewniając głosy partii w kolejnych wyborach, więc rządzący na pewno na nich się nie obrażą, bo ich na to nie stać. A zarobić też można, więc te media nie mają interesu, żeby rządowi pójść na rękę – dodaje.

Publicysta "Polityki" Jacek Żakowski kwestionuje sens całej kampanii. - To jest groteska, żeby rząd prowadził kampanię proszczepionkową w sytuacji, w której nie ma szczepionek, żeby szczepić ludzi. Dajcie te szczepionki i przestańcie nas przekonywać, bo na razie jest dość przekonanych na przynajmniej pół roku. Gdybym był właścicielem jakiegoś medium, absolutnie nie prowadziłbym kampanii proszczepionkowej, tylko kampanię zmuszania rządu do szczepienia ludności – zaznacza.

(KOZ, JSX, 01.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.