wPolityce.pl: rząd planuje podatek od reklam w mediach
Nowa danina ma objąć także TVP i Polskie Radio (fot. Pixabay.com)
Rząd planuje wprowadzić podatek dla mediów, z którego przychody zasilą budżet NFZ i Funduszowi Wsparcia Kultury i Twórczości - podał serwis wPolityce.pl. - Nic o tym nie wiem - komentował wiceminister kultury Jarosław Sellin.
Nowa danina ma objąć wszystkich wydawców, nadawców (w tym media publiczne) oraz gigantów internetowych, jak Facebook i Google. Co więcej - podatek mają płacić także kina i operatorzy reklamy zewnętrznej. Wysokość opłaty, która ma zasilić budżet Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości, ma być zróżnicowana od przychodów z reklam i jej rodzajów.
Więcej mają płacić wydawcy i nadawcy, którzy często reklamują m.in. wyroby medyczne, napoje słodzone i gry hazardowe. Według informacji zamieszczonej w portalu braci Karnowskich wyłączone z daniny mają być "najmniejsze media tradycyjne", a "wydawcy prasowi będą płacili niską stawkę do pewnego poziomu przychodów".
Według doniesień serwisu projekt nowego podatku ma się szybko pojawić w Rządowym Centrum Legislacji, a Sejm może się nim zająć jeszcze w marcu.
W artykule na temat daniny nie powołano się na żadne konkretne źródło przecieku. - Nic o tym nie wiem - krótko skomentował całą sprawę w rozmowie z "Press" Jarosław Sellin, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego.
(PTD, 01.02.2021)