Dział: PRASA

Dodano: Luty 01, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

wPolityce.pl: rząd planuje podatek od reklam w mediach

Nowa danina ma objąć także TVP i Polskie Radio (fot. Pixabay.com)

Rząd planuje wprowadzić podatek dla mediów, z którego przychody zasilą budżet NFZ i Funduszowi Wsparcia Kultury i Twórczości - podał serwis wPolityce.pl. - Nic o tym nie wiem - komentował wiceminister kultury Jarosław Sellin.

Nowa danina ma objąć wszystkich wydawców, nadawców (w tym media publiczne) oraz gigantów internetowych, jak Facebook i Google. Co więcej - podatek mają płacić także kina i operatorzy reklamy zewnętrznej. Wysokość opłaty, która ma zasilić budżet Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości, ma być zróżnicowana od przychodów z reklam i jej rodzajów.

Więcej mają płacić wydawcy i nadawcy, którzy często reklamują m.in. wyroby medyczne, napoje słodzone i gry hazardowe. Według informacji zamieszczonej w portalu braci Karnowskich wyłączone z daniny mają być "najmniejsze media tradycyjne", a "wydawcy prasowi będą płacili niską stawkę do pewnego poziomu przychodów".

Według doniesień serwisu projekt nowego podatku ma się szybko pojawić w Rządowym Centrum Legislacji, a Sejm może się nim zająć jeszcze w marcu.

W artykule na temat daniny nie powołano się na żadne konkretne źródło przecieku. - Nic o tym nie wiem - krótko skomentował całą sprawę w rozmowie z "Press" Jarosław Sellin, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego. 

(PTD, 01.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.