"Gazeta Magnetofonowa" wraca jako dwumiesięcznik

Pierwszy numer "GaMy. Nowej Gazety Magnetofonowej" ma pojawić się w połowie lutego
"GaMa. Nowa Gazeta Magnetofonowa" (Mystic Production) to tytuł dwumiesięcznika, który w lutym pojawi się jako kontynuacja wydawanego w latach 2015-2019 kwartalnika. Tytuł będzie zajmował się nie tylko muzyką, ale także literaturą, komiksami, filmami i serialami.
Kwartalnik „Gazeta Magnetofonowa” ukazywał się w latach 2015-2019 (wyszło 17 numerów). W marcu jego naczelny Jarosław Szubrycht zdecydował o zamknięciu tytułu z powodu zmęczenia "pozadziennikarskimi obowiązkami związanymi z wydawaniem".
- Miałem w pandemii czas, żeby przeorganizować swoje życie zawodowe. Zakiełkował pomysł, żeby zrobić coś, co będzie nawiązywało do tamtej "Gazety Magnetofonowej", ale wyciągając wnioski z niedociągnięć natury redakcyjnej i organizacyjnej – mówi teraz "Pressowi". Nowy tytuł w przeciwieństwie do pierwowzoru nie będzie traktował tylko o polskiej muzyce: tematyka obejmie seriale, filmy, literaturę, komiks, pojawią się teksty związane z szeroko pojętym życiem społecznym.
– Nie da się obecnie utrzymywać muzyki w szufladkach, myśleć, że gdzieś jest świat zewnętrzny ze swoimi problemami, które nas nie dotyczą. W pierwszym numerze są teksty, które przez pryzmat muzyki opowiadają o ruchu Black Lives Matter, o protestach na Białorusi. Jest rozmowa z wirusologiem z punktu widzenia fana muzyki albo artystów, którzy chcą grać koncerty i chcą się dowiedzieć, kiedy będzie to możliwe, jakie zachowania na koncertach są ryzykowne – opowiada Szubrycht.
Wracamy! W nowej formule, z nową energią i nowymi pomysłami. "GaMa. Nowa Gazeta Magnetofonowa" – będziemy ją po prostu...
Opublikowany przez GAMA. Nowa Gazeta Magnetofonowa Środa, 27 stycznia 2021
"Gazeta Magnetofonowa" wydawana była przez spółkę Szubrychta Trzecie Ucho, nowy tytuł wydaje wytwórnia płytowa Mystic Production. – Z wielką rozkoszą oddałem stronę organizacyjną Mystic Production, mogę się skupić na stronie merytorycznej projektu – podkreśla Szubrycht.
Zespół pracuje nad formułą dostępu do magazynu w formie cyfrowej poprzez stronę Magazyngama.pl.
Pierwszy numer ma trafić do sprzedaży w połowie lutego, będzie kosztować 20 zł, a nakład wyniesie 5 tys. egz.
(JSX, 29.01.2021)
