Złote Spinacze rozdane. Kampania PR XX-lecia to „Mam Haka na Raka”
Jury przyznało 21 Złotych, 32 Srebrne i 26 Brązowych Spinaczy (fot. materiały prasowe)
W 18. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne i 26 Brązowych Spinaczy, w 33 kategoriach.
Złote Spinacze w kategoriach głównych trafiły do:
PR korporacyjny: Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie za „Koleje Dolnośląskie na dobrych torach”
PR produktu: Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit za „Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki”
Issue management i komunikacja kryzysowa: mBank za „Test na »prodzie« i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ”
Advocacy i Public Affairs: Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii za „Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski”
Kampania społeczna: Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, Eventage za kampanię „#WzywamyPosiłki”
PR pro bono: 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio za „Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum”
Covid-19 PR response: d*fusion communication, ESL Polska za „Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020”
Komunikacja wewnętrzna: Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland za „Brilliant in Quality”
PR miejsca, miasta lub regionu: 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa za „Stocznia Gdańska warta UNESCO!”
Social media: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard za „Najpiękniejsza domówka świata”
Media Relations: Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab za „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce”
Employer Branding: Grupa Komunikacja Plus, Electrolux za „Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk”
Content marketing - branded content: OLX, F25 Production House, 180heartbeats + Jung v Matt za „Zdarzyło się najlepszym”
Custom Publishing: Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu za „Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć”
Złote Spinacze w kategoriach sektorowych otrzymali:
Moda i styl życia: Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług za „ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy”
Kultura i media: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard za „Najpiękniejsza domówka świata”
Medycyna i zdrowie: Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za „Dzień na U”
Przemysł i infrastruktura: Impel za „Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19"
NGO i sektor publiczny: Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii za „Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski”
Złote Spinacze w kategoriach specjalnych trafiły do:
Efektywność: Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii za „Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski”
Research & Insight: Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab za „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce”
? Przed nami ogłoszenie ostatniego zwycięzcy w XVIII edycji konkursu. ? #TytanowySpinacz i tytuł „Najlepszego w...
Opublikowany przez Związek Firm Public Relations Czwartek, 28 stycznia 2021
Statuetkę Tytanowego Spinacza i tytuł „Najlepszego w konkursie” otrzymała Grupa Komunikacja Plus. Nagroda ta przyznawana jest podmiotowi, który zdobył najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody.
W tym roku z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations przyznano jubileuszową nagrodę dla przełomowej kampanii PR 20-lecia, która znacząco wpłynęła na rozwój branży. Tytuł Kampania PR XX-lecia przyznano agencji Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii i Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
"To jest projekt i kampania społeczna, która mogłaby dzisiaj istnieć. Wykorzystywała takie narzędzia, jakie wykorzystały współczesne kampanie. Ta nagroda rzeczywiście należy się temu projektowi" - powiedziała ze sceny Izabela Sałamacha, ekspert ds. komunikacji i CSR.
Ponadto po raz trzeci przyznano nagrodę redakcji Rp.pl, którą otrzymały: Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za projekt „Dzień na U”.
O nominacjach i nagrodach zdecydowało jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach. Wyniki konkursu ogłoszono 28 stycznia podczas gali online. Poprowadzili ją Małgorzata Mejer, przewodnicząca jury, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble, wraz z Adamem Jaroszem, prezesem ZFPR.
(IKO, 29.01.2021)