Rządowa kampania #SzczepimySię nie we wszystkich mediach jest bezpłatna
Anteny TVP część spotów emitują bezpłatnie, ale za część rząd zapłacił (screen YouTube.com/Kancelaria Premiera)
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów poprosiła media o nieodpłatną emisję spotów rządowej kampanii #SzczepimySię. Jednak część z nich otrzymała również komercyjne zlecenia.
Kampania zachęcająca do szczepień przeciwko COVID-19 rozpoczęła się na przełomie 2020 i 2021 roku. W spotach występuje m.in. aktor Cezary Pazura. Jak ustalił "Press", na początku stycznia Michał Dworczyk, szef kancelarii premiera, zwracał się do mediów z prośbą o włączenie się - na zasadach bezkosztowych - w kampanię dotyczącą szczepień.
Spoty pojawiły się m.in. w kanałach TVP, TVN, Polsatu oraz rozgłośniach Polskiego Radia, Grupy RMF, Grupy Radiowej Agory i Grupy ZPR Media.
- Spoty kampanii #Szczepimysię są emitowane płatnie oraz wspierane są emisjami spotów realizowanych nieodpłatnie. W ramach kampanii płatnej KPRM otrzymał preferencyjne warunki zakupu - informuje biuro prasowe Telewizji Polskiej.
Inaczej wygląda to w kanałach TVN Grupa Discovery. - Nie ma w tej chwili ważniejszej rzeczy niż jak najszybsza realizacja programu szczepień Polaków. Dlatego spoty w ramach ogólnopolskiej kampanii KPRM #SzczepimySię są emitowane w kanałach TVN Grupa Discovery nieodpłatnie jako ogłoszenia społeczne – informuje Marcin Barcz, dyrektor komunikacji korporacyjnej TVN Grupa Discovery.
- Zostaliśmy poproszeni o włączenie się do kampanii zachęcającej do szczepień. W ramach odpowiedzialności społecznej zaoferowaliśmy nieodpłatnie pakiet działań antenowych i reklamowych. Mamy też komercyjne zlecenie z kancelarii premiera dotyczące tej kampanii i część spotów emitujemy odpłatnie - mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Komercyjnych zleceń nie dostały np. Grupa Radiowa Agory i Eurozet. - Grupa Radiowa Agory nie otrzymała od KPRM propozycji komercyjnej emisji spotów z hasłem #SzczepimySię. Zdecydowaliśmy się emitować tę kampanię na antenach naszych rozgłośni nieodpłatnie, w trosce o zdrowie i życie Polaków – informuje rzeczniczka Agory Agata Staniszewska.
Rzeczniczka Eurozetu Małgorzata Kozieł potwierdza, że kancelaria premiera zwróciła się do Eurozetu o darowiznę, jeśli chodzi o emisję spotów. - Odpowiedź będzie pozytywna – mówi. Nieodpłatne spoty pojawią się na antenach nadawcy w lutym.
Na nasze pytania nie odpowiedziały Polskie Radio, Telewizja Polsat i Grupa ZPR Media.
Do części mediów kancelaria premiera nie zwróciła się natomiast z prośbą o bezpłatnie udostępnienie przestrzeni reklamowej. - Do tej pory nie wpłynęło takie zapytanie – informuje Agnieszka Skrzypek-Makowska, communications manager w Ringier Axel Springer Polska. Z kolei rzecznik Wirtualnej Polski Michał Siegieda oświadczył, że firma "nie ujawnia szczegółów współpracy z naszymi kontrahentami".
Adam Nowakowski, naczelnik wydziału promocji programów rządu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zapytany, które media udostępniły nieodpłatnie czas reklamowy, a które otrzymały komercyjne zlecenia, odesłał nas do Centrum Informacyjnego Rządu.
(KOZ, 28.01.2021)