Netflix w ciągu dnia przyciąga widzów najdłużej
Netflix jest oglądany najchętniej (fot. Freepik.com)
Według eMarketera wśród serwisów specjalizujących się w dostarczaniu treści oglądanych w internecie liderami w zakresie dziennego wykorzystania pozostają Netflix i YouTube.
Badająca rynek, oparta na modelu subskrypcji, amerykańska firma eMarketer ustaliła, że w 2020 roku średni czas oglądania Netflixa przez jego subskrybentów w skali rok do roku wzrósł o 16 proc., do 31 minut dziennie. YouTube zwiększył czas oglądania o 8 proc., do 27 minut. Serwis Hulu dodał 16 proc., dochodząc średnio do 17 minut dziennie. 29 proc. zyskał Amazon Prime Video, ale daje to tylko średnią dziewięciu minut w ciągu dnia. Przez pierwszy rok działalności Disney+ stwierdzono średnio sześć minut w ciągu dnia.
W badaniu nie umieszczono firm działających tylko lokalnie, jak np. HBO Max w USA. Nadal więcej czasu niż przy serwisach streamingowych widzowie spędzają przy tradycyjnej telewizji. Nielsen ustalił, że w Stanach Zjednoczonych jest to średnio cztery godziny i 16 minut dziennie.
(MAC, 28.01.2021)