Trump, tracąc konto na Twitterze, stracił ponad 88 mln odbiorców
Według analizy Klear Twitter dla odchodzącego prezydenta był niesłychanie istotnym medium (fot. Gage Skidmore, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0)
Klear, platforma analityczna mediów społecznościowych, prześledziła wskaźniki ekspozycji Donalda Trumpa na Twitterze, zanim serwis usunął jego konto. Amerykański prezydent miał ponad 88 mln obserwujących.
Platforma określiła, że aby dotrzeć bezpośrednio do takiej samej liczby odbiorców w mediach, należałoby wydać na reklamę kwotę 2 196 506 dol. i informuje, że w ciągu 30 dni poprzedzających odcięcie konta z adresu @realTrump do 88 mln odbiorców (o 13 mln więcej od liczby głosów otrzymanych w wyborach prezydenckich) każdego dnia średnio wychodziło 18,5 tweeta. Każdy był oglądany średnio przez ponad 23 mln odbiorców (duża część ich jednak nie oglądała), co generowało ponad 17 mln retweetów. W sumie w tym czasie tweety Trumpa wygenerowały prawie 80 mln polubień.
- „Byliśmy ciekawi, co trwałe zawieszenie Trumpa przez Twitter będzie oznaczać dla jego zdolności komunikowania" - oznajmił Noam Avigdor, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel Klear.
Barack Obama, poprzednik Trumpa na stanowisku prezydenta USA, ma rekordowe 128 mln obserwujących, ale jest na Twitterze znacznie mniej aktywny. W ciągu tych samych 30 dni napisał 34 tweety, podczas gdy Trump aż 565.
(MAC, 18.01.2021)