Prezeska Polskiego Radia słabą słuchalność Trójki tłumaczy metodologią badań
Agnieszka Kamińska w rozmowie z PAP zarzuciła mediom przekłamywanie informacji na temat Trójki i Polskiego Radia (fot. Piotr Molecki/East News)
W rozmowie z Polską Agencją Prasową, cytowaną przez portal Onet.pl, prezeska Polskiego Radia Agnieszka Kamińska zarzuciła mediom przekłamywanie informacji na temat Polskiego Radia. Podała także w wątpliwość sposób przeprowadzania badań, z których wynika, że Trójka regularnie traci słuchaczy.
Jak donosi Onet, Agnieszka Kamińska powiedziała PAP, że problemy nieustannie spadającej słuchalności Trójki narastały przez ponad 20 lat, dlatego konieczne były odważne zmiany, które wprowadza obecny dyrektor Michał Narkiewicz-Jodko wraz z zespołem. Odniosła się także do ostatnich wyników słuchalności Trójki, które spadły do najniższego w historii badania poziomu, zrzucając problem na niemiarodajne badania.
"W Polsce nie prowadzi się pomiarów realnej słuchalności w oparciu np. o telemetrię i to jest problem" - stwierdza Kamińska cytowana przez Onet, podając w wątpliwość badania Radio Track. "Znacznie przeszacowują one duże miasta, a nie »doświetlają« reszty Polski". Kamińska zaznacza, że "potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję", bo "Komitet Badań Radiowych to porozumienie nadawców komercyjnych, których metodologia badań od lat budziła wątpliwości".
Ponadto Kamińska zarzuca mediom przekłamywanie informacji na temat Trójki i Polskiego Radia. "Mamy do czynienia z niemającymi nic wspólnego z rzetelnością dziennikarską licznymi nieprawdziwymi lub zmanipulowanymi informacjami, szkalującymi Polskie Radio" - mówi PAP. "Wprowadziliśmy niedawno zbiór zasad, którymi pracownicy Polskiego Radia, reprezentujący przecież medium publiczne, powinni się kierować, korzystając z mediów społecznościowych - i zostaliśmy za to zaatakowani". O atakach wspomina też w kontekście zastrzegania nazw znanych audycji.
W niedzielę nie udało nam się skontaktować z prezeską Kamińską.
Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, w czwartym kwartale 2020 roku udział Programu III Polskiego Radia w czasie słuchania spadł do najniższego poziomu w historii badania Radio Track i wyniósł 2,4 proc.
(BAE, 18.01.2021)