TVP ABC mimo spadku liderem kanałów dziecięcych, zmiana na drugiej pozycji
Spadek zanotował m.in. lider kanałów dziecięcych, czyli TVP ABC (fot. Pexels.com)
W 2020 roku większość kanałów dziecięcych zmniejszyła udział w rynku w porównaniu z 2019 rokiem. Na wicelidera awansował Nick Jr.
Naziemny TVP ABC wśród wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia w 2020 roku miał 1,02 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 1,28 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Nick Jr. (Viacom CBS), notując wzrost z 0,41 proc. do 0,59 proc. Wyprzedził on inny kanał tego samego nadawcy, czyli Nickelodeon - 0,38 proc. (spadek z 0,53 proc.).
- Nick Jr. proponuje treści edukacyjno-rozrywkowe, wyróżniające się na tle oferty innych kanałów TV dla najmłodszych widzów. Dlatego też w minionym roku postrzegany był jako bezpieczna przystań dla małych dzieci. Liczby pokazują, że wielu rodziców oglądało telewizję wspólnie ze swoimi pociechami - komentuje Steffen Kottkamp, director brands kids & family ViacomCBS CE. Dodaje, że w tej grupie (co-viewing) udziały Nick Jr. wzrosły o ponad połowę.
W pierwszej piątce najchętniej oglądanych stacji dla dzieci znalazły się również: Cartoon Network (WarnerMedia) - 0,32 proc. (0,32 proc. w 2019 roku) i Disney Junior (The Walt Disney Company) - 0,32 proc. (wzrost z 0,28 proc.).
Za nimi były: MiniMini+ (Canal+) - 0,2 proc. (spadek z 0,28 proc.), Boomerang (WarnerMedia) - 0,18 proc. (spadek z 0,21 proc.), Nicktoons (ViacomCBS) - 0,18 proc. (wzrost z 0,14 proc.), Disney Channel (The Walt Disney Company) - 0,14 proc. (spadek z 0,16 proc.), Polsat JimJam (Polsat JimJam Limited) - 0,14 proc. (spadek z 0,17 proc.), CBeebies (BBC Studios) - 0,09 proc. (spadek z 0,11 proc.), TeleToon+ (Canal+) - 0,08 proc. (0,08 proc.), Disney XD (The Walt Disney Company) - 0,07 proc. (spadek z 0,09 proc.) i Top Kids Jr (Michał Winnicki Entertainment) - 0,04 proc. (wzrost z 0,01 proc.).
W grupie komercyjnej również prowadził TVP ABC, ale zmniejszył udział z 1,36 proc. do 1,1 proc. Na podium znalazły się także Nick Jr. - 0,8 proc. (wzrost z 0,49 proc.) i Disney Junior - 0,37 proc. (wzrost z 0,31 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 13.01.2021)