Paweł Siennicki po 14 latach rozstaje się z Polska Press
Paweł Siennicki z Polska Press związany był od 2006 roku (screen: YouTube/Komitet Dialogu Społecznego)
Wojciech Rogacin od lutego będzie redaktorem naczelnym "Polski Metropolii Warszawskiej" (Polska Press Grupa). Na stanowisku zastąpi Pawła Siennickiego, który po ponad 10 latach kierowania tytułem odchodzi z firmy.
Rogacin nowe obowiązki będzie łączył ze stanowiskiem redaktora naczelnego Agencji Informacyjnej Polska Press. Ponadto odpowiedzialny będzie za rozwój serwisu Polskatimes.pl, magazynu "Nasza Historia" oraz za warszawską redakcję Naszemiasto.pl. We wtorek nie chciał rozmawiać z "Press" o planach, podkreślając, że kierowanie dziennikiem zaczyna od lutego.
Siennicki naczelnym tytułu był od sierpnia 2010 roku, wcześniej był jego wicenaczelnym. Z Polska Press związany był od 2006 roku. Wydawnictwo podkreśla, że to on podjął decyzję o odejściu. We wtorek nie udało nam się z nim skontaktować. Z nieoficjalnych informacji wynika, że prawdopodobnie otrzymał lepszą ofertę pracy i wykorzystał sytuację przed przejęciem Polska Press przez Orlen. - To chyba było zaskoczenie dla centrali. Wojtkowi Rogacinowi nagle dorzucają obowiązki, bo nie mają na razie nikogo za Siennickiego - mówi anonimowo naczelny jednego z tytułów Polska Press. - W firmie mówi się, że Siennicki odchodzi z zawodu. Nie ma w tej zmianie sensacji ani żadnego drugiego, "orlenowskiego" dna. Chyba od jakiegoś czasu szykował się do tego kroku - napisał do nas jeden z menedżerów Polska Press.
Rogacin z Polska Press związany jest od 2006 roku. Zaczynał jako jeden z założycieli, a potem zastępca redaktora naczelnego "Polski Metropolii Warszawskiej". Odpowiadał za współpracę dziennika z brytyjskim "The Times". Od pięciu lat jest szefem Agencji AIP, którą stworzył. Wcześniej pracował m.in. w tygodniku "Słowo Podlasia", "Gazecie Wyborczej" i "Newsweek Polska", w którym pisał korespondencje z wojny w Iraku.
7 grudnia Orlen podpisał przedwstępną umowę nabycia od HKM GmbH 100 proc. udziałów spółki Polska Press. Transakcja wymaga jeszcze zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Jak wynika z danych ZKDP, w listopadzie średnia sprzedaż ogółem "Polski Metropolii Warszawskiej" wyniosła 1843 egz. (spadek o 28,65 proc. w porównaniu z listopadem 2019 roku).
(JSX, 13.01.2021)