Według Nielsena o 2,7 proc. spadły wpływy reklamowe telewizji w 2020 roku
Najwięcej na reklamę w zeszłym roku wydał Aflofarm (screen: YouTube/Aflofarm)
W 2020 roku cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych spadły o 2,7 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.
Jak wskazują dane cennikowe Nielsen Audience Measurement, które nie uwzględniają rabatów, największe wpływy z reklam uzyskał Polsat - 4,2 mld zł, czyli o 6 proc. mniej niż w 2019 roku. Przychody cennikowe TVN z tego tytułu wzrosły o 3,2 proc., do 3,6 mld zł. Wpływy TVP 2 były niższe o 1,1 proc. i wyniosły 1,7 mld zł, a TVP 1 - wyższe o 0,8 proc. (1,6 mld zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył Aflofarm - cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 1,6 mld zł i była o 29,5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wśród największych reklamodawców znalazły się także Lidl - 681,1 mln zł (spadek o 6,1 proc.) i Polpharma - 677,7 mln zł (spadek o 5,3 proc.).
(KOZ, 07.01.2021)