Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 30, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

O 6,7 proc. skurczył się rynek reklamowy w listopadzie

Najwięcej na reklamę w listopadzie wydał Aflofarm – 162 mln zł (fot. Pixabay.com)

W listopadzie reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach o 6,7 proc. (w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r.) - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.

Po słabym październiku, kiedy zanotowano spadek wydatków reklamowych o 10,5 proc., co oznaczało pogorszenie się sytuacji na rynku dotkniętym kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa (we wrześniu wydatki spadły o 4,3 proc.), w listopadzie spadek wyniósł 6,7 proc. Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono 3,9 mld zł.

Wydatki reklamowe zwiększono jedynie w telewizji (wzrost o 5,3 proc., do 2,5 mld zł) i w radiu (o 9 proc., do 855 mln zł). W pozostałych mediach wydatki reklamowe ograniczono: w magazynach – 337 mln zł (spadek o 32,9 proc.), w dziennikach – 107 mln zł (spadek o 18,9 proc.), OOH – 94 mln zł (spadek o 39,2 proc.), na reklamę w metrze – 9,1 mln zł (spadek o 11,5 proc.). Najbardziej ucierpiała reklama kinowa - w analizowanym okresie wydano na nią zaledwie 5,2 mln zł, co oznacza spadek o 97,7 proc.

Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 162 mln zł (spadek o 24,3 proc.). Drugim największym reklamodawcą był Lidl – 109 mln zł (wzrost o 12,8 proc.), a trzecim Ferrero Polska – blisko 100 mln zł (spadek o 4,3 proc.). Firma Terg (właściciel sieci Media Expert) przeznaczyła na reklamę 98 mln zł (wzrost o 41,7 proc.), a Euro-Net Warszawa – 74 mln zł (wzrost o 42,2 proc.).

(IKO, 30.12.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.