"Cyberpunk 2077" z ponad 8 mln zamówień w przedsprzedaży
Większość przedsprzedaży gry "Cyberpunk" to zamówienia w formie cyfrowej (screen: YouTube/Cyberpunk 2077)
CD Projekt podał w czwartek, że w przedsprzedaży na grę "Cyberpunk 2077" złożono ponad 8 mln zamówień.
Dane pochodzą od cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dystrybutorów fizycznych. Dotyczą zamówień złożonych do 9 grudnia włącznie. Analitycy oczekiwali, że przedsprzedaż gry wyniesie 5-9 mln kopii.
Większość przedsprzedaży gry "Cyberpunk", bo aż 74 proc., to zamówienia w formie cyfrowej, głównym kanałem jest platforma Steam - poinformował prezes CD Projektu Adam Kiciński. Komputery PC odpowiadały za 59 proc. przedsprzedaży, a konsole za 41 proc. Relatywnie dużo zamówień złożono poprzez platformę GOG, należącą do CD Projektu.
"Dodatkowa informacja jest taka, że od dwóch tygodni z każdej sztuki sprzedanej otrzymujemy 80 proc. tantiem. Przekroczyliśmy próg, który do tego uprawnia" - powiedział Kicińskim na konferencji.
Premiera gry "Cyberpunk 2077" w wersji na komputery PC w serwisach Steam (największego portalu dystrybucji cyfrowej gier na PC), GOG i Epic Store oraz na Google Stadia była w czwartek we wszystkich krajach o godz. 1.00 w nocy polskiego czasu. Premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbyła się o północy lokalnego czasu.
W grę około godz. 4 w czwartek grało na portalu Steam jednocześnie ponad 1 mln osób - daje to nowej produkcji CD Projektu czwartą pozycję na liście wszechczasów. Tytuł zajmuje pierwszą pozycję również na portalach Epic Store i GOG. W tym ostatnim ma ponadto drugą lokatę na liście wszechczasów, za kultowym "Heroes of Might and Magic 3" z 1999 roku.
CD Projekt Red wciąż nie ujawnił szczegółów planów marketingowych. W czwartek współpracą z producentem „Cyberpunk 2077” pochwaliła się na Facebooku agencja 180heartbeats + Jung v. Matt. Nie odpowiedziała jednak na nasze pytania o jej zakres. Wiadomo jedynie, że w projekt po stronie agencji zaangażowani byli m.in. business director Radosław Smorga, design studio director Michał Murawski, senior art director Adrian Zwierzyński. Z kolei planowaniem mediów do kampanii w modelu 360 stopni, czyli z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji, zajęła się agencja mediowa Havas Media.
Grę promuje m.in. youtuber CyberMarian, który 8 grudnia na swoim kanale opublikował nawiązujący do niej film. W dwuminutowej produkcji wystąpili Michał Żebrowski, Rojo czy Jarosław Organek. W dwie doby film został wyświetlony ponad 370 tys. razy. Z kolei jeszcze przed oficjalnym debiutem "Cyberpunk 2077" niektóre marki prowadziły działania reklamowe nawiązujące do gry - m.in. Sprite (Coca-Cola) wprowadził do sprzedaży limitowaną serię napojów, na opakowaniach których promuje grę.
(AMS, IKO, 11.12.2020)