Coca-Cola nie akceptuje korzystania z farm trolli i kończy współpracę z RS4 Consulting
Adam Hofman jest założycielem i współwłaścicielem agencji R4S Consulting Adam Hofman jest współwłaścicielem agencji R4S (screen: YouTube/Wirtualna Polska)
Coca-Cola Poland Services kończy współpracę z agencją R4S Consulting, założoną przez Adama Hofmana.
Decyzja producenta Coca-Coli jest odpowiedzią na artykuł OKO.press pt. „Ukryta słodycz. Jak firma Adama Hofmana dezinformowała w sieci, by zatrzymać podatek cukrowy”. Według śledztwa Fundacji Reporterów agencja R4S, realizując internetową kampanię dla Coca-Coli, miała korzystać z usług farmy trolli, aby zablokować podatek cukrowy.
„Nie akceptujemy korzystania z farm trolli czy fałszywych kont, wprowadzających konsumentów w błąd. Nigdy nie zlecilibyśmy ani nie zaakceptowalibyśmy ich używania w ramach naszych działań komunikacyjnych” - podaje Coca-Cola Poland Services w oświadczeniu. „Na początku października 2020 wstrzymaliśmy naszą współpracę z agencją R4S i rozpoczęliśmy wewnętrzną procedurę wyjaśniającą. W listopadzie, po jej zakończeniu, podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu współpracy z agencją R4S” - informuje koncern.
"Projekt realizowany przez nas z Coca-Colą dobiega właśnie końca. Nie było też zapowiedzi jego przedłużenia. Publikacje medialne zrobiły zamieszanie wokół tej współpracy, ale z naszego punktu widzenia nie miały wpływu na zakończenie kontraktu" - oświadczyła agencja R4S.
Umowa z R4S wygasa wraz z końcem roku. Coca-Cola Poland Services nie będzie jej wznawiać. Koncern nie ujawnia, czy ogłosi przetarg na wybór innej agencji PR.
(IKO, 08.12.2020)