O 41 proc. firmy handlowe zwiększyły wydatki na promocję w telewizji
Najwięcej na reklamę w sektorze handlowym wydała Euro-Net Warszawa (fot. Pixabay.com)
W październiku 2020 firmy z sektora handlowego wydały na promocję w mediach 842,6 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2019 roku. W samej telewizji wydatki wzrosły o 41 proc. - wynika z danych cennikowych netto Kantar (bez uwzględnienia rabatów).
Na promocję w telewizji firmy handlowe przeznaczyły cennikowo 394,6 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. Mniej przeznaczono na reklamę w radiu – 334,6 mld zł (wzrost o 6 proc.). W pozostałych mediach handlowcy zmniejszyli wydatki na promocję: w magazynach – 63,9 mln zł (spadek o 4 proc.), w gazetach – 26,1 mln zł (spadek o 8 proc.), na nośnikach reklamy zewnętrznej – 21,1 mln zł (spadek o 21 proc.), a na promocję w metrze przeznaczono 1,1 mln zł (spadek o 18 proc.). Najbardziej ucierpiała reklama kinowa, na którą wydano zaledwie 1,4 mln zł, czyli mniej o 91 proc.
Najwięcej na reklamę w sektorze handlowym wydała Euro-Net Warszawa (RTV Euro AGD) – 74,1 mln zł (wzrost o 80 proc.). Firma Terg (Media Expert) wydała 68,9 mln zł (wzrost o 41 proc.). Dalej były Lidl – 68,5 mln zł (spadek o 31 proc.), Neonet Wrocław – 52,8 mln zł (wzrost o 178 proc.), Jeronimo Martins Polska (Biedronka) – 35,6 mln zł (spadek o 26 proc.).
W 2020 roku jest tylko siedem niedziel handlowych. Wiosną i w listopadzie, w wyniku pandemii koronawirusa, galerie handlowe były zamknięte.
(IKO, 30.11.2020)