Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 27, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grudzień zapowiada się dobrym reklamowo miesiącem dla telewizji

- Wygląda na to, że w grudniu nie będzie 100-procentowego obłożenia, ale niewiele niższe - szacuje Maciej Niepsuj (fot. Pexels.com)

Zainteresowanie reklamą w telewizji w grudniu utrzymuje się na wysokim poziomie, a obłożenie reklamowe będzie niewiele niższe niż 100 proc. - uważają eksperci.

Według Katarzyny Baczyńskiej, head of media w agencji One House, choć grudzień jest dopiero w fazie bukowania, nic nie wskazuje na to, żeby miało nastąpić załamanie. - Przypuszczam, że do świąt czas reklamowy będzie tradycyjnie wyprzedany, w ostatnim tygodniu grudnia natomiast zleceń będzie nieco mniej - mówi Baczyńska.

- W grudniu zainteresowanie reklamą telewizyjną utrzymuje się na wysokim poziomie. Obserwujemy popyt zbliżony do tego, który miał miejsce we wrześniu i w październiku - ocenia Przemysław Kruk, zastępca dyrektora biura reklamy Telewizji Polskiej odpowiedzialny za negocjacje i handel. - Jest on natomiast nieznacznie niższy niż w listopadzie, gdzie notowaliśmy przychody wyższe niż zeszłoroczne - dodaje Kruk.

- Wygląda na to, że w grudniu nie będzie 100-procentowego obłożenia, ale niewiele niższe. Myślę, że telewizje będą zadowolone. Pierwsze trzy tygodnie są mocno obłożone - mówi Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MullenLowe MediaHub. Zwraca uwagę, że także klienci branży retail, którzy zostali częściowo dotknięci lockdownem, nie ograniczają swoich wydatków. - Listopad był w miarę drogim miesiącem, ale już grudzień - zwłaszcza w Polsacie - jest dość atrakcyjny kosztowo. Stacje grają kosztem. Z drugiej strony mamy zjazd widowni dużych kanałów, więc to też ma uzasadnienie - mówi.

Katarzyna Baczyńska zauważa, że okres przedświąteczny, nawet w dobie COVID-19, to czas wzmożonych zakupów, ale też moment dość szczególny w reklamie. - To właśnie wtedy zdecydowanie wzrasta liczba komunikatów wizerunkowych. Oczywiście reklam tych podmiotów, które musiały wstrzymać swoją działalność, nie zobaczymy, ale kolejka chętnych, żeby zaistnieć w tym szczególnym okresie, jest długa - mówi Baczyńska.

- W sytuacji pandemii i lockdownu sytuacja z jesieni, a szczególnie z listopada, pokazuje, jak dużym zaufaniem reklamodawców cieszy się telewizja. Choć ten rok nauczył nas nie robić dalekosiężnych prognoz, to jednak sytuacja reklamowa, jaką mamy w grudniu, pozwala optymistycznie patrzeć na początek przyszłego roku - kwituje Przemysław Kruk z TVP.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 27.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.