Allegro: 2,7 mld zł przychodów po trzech kwartałach
Przychody Allegro w porównaniu z pierwszymi dziewięcioma miesiącami 2019 roku wzrosły o 51,1 proc. (fot. Piotr Molecki/East News)
Allegro.eu po trzech kwartałach 2020 roku miało 2,699 mld zł przychodów i 158 mln zł zysku netto. W samym trzecim kwartale spółka zanotowała jednak 131,7 mln zł straty.
Przychody Allegro w porównaniu z pierwszymi dziewięcioma miesiącami 2019 roku wzrosły o 51,1 proc. Wartość sprzedanych produktów (GMV) w tym okresie wyniosła 24,260 mld zł i była o 52,5 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Wskaźnik EBITDA zwiększył się o 13,6 proc., do 1,073 mld zł, a skorygowana EBITDA - o 27,5 proc., do 1,217 mld zł. Zysk netto zmalał jednak o 41,3 proc., do 158 mln zł. Skorygowany zysk netto wyniósł 454,1 mln zł (wzrost o 63,8 proc.).
W samym trzecim kwartale przychody Allegro wzrosły o 49,7 proc., do 928,7 mln zł. Największy udział miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających - wpływy z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (wzrost o 50,2 proc.). Usługi reklamowe przyniosły grupie 78,3 mln zł przychodów (wzrost o 62,7 proc.), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (wzrost o 17,6 proc.).
W trzecim kwartale wartość sprzedanych produktów (GMV) zwiększyła się o 48,7 proc., do 8,253 mld zł. Wskaźnik EBITDA wyniósł 284,7 mln zł (spadek o 11 proc.), a skorygowana EBITDA - 408,5 mln zł (wzrost o 26,7 proc.). Spółka zanotowała 131,7 mln zł straty wobec 73,4 mln zł zysku netto w trzecim kwartale 2019 roku. Skorygowany zysk netto zwiększył się o 94,6 proc., do 147,4 mln zł.
"Na nasz wynik netto istotnie wpłynęły jednorazowe wydatki związane z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz koszty, głównie niegotówkowe, związane z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem naszych kredytów. Łączny wpływ tych jednorazowych zdarzeń wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast straty netto za trzeci kwartał mielibyśmy zysk netto w wysokości 147,4 mln zł" - wyjaśnił w komunikacie Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.
Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln i była o 12,9 proc. większa niż przed rokiem. Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6 proc.
Spółka opublikowała wyniki finansowe w czwartek przed rozpoczęciem notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych. Na otwarciu kurs Allegro wynosił 77 zł, a na koniec dnia spadł do 74,2 zł (spadek o 6,48 proc. względem zamknięcia w środę).
(KOZ, 27.11.2020)