Snapchat upodabnia się do TikToka i daje twórcom 1 mln dol. dziennie
Snapchat zamierza zachęcać użytkowników finansowo (fot. Thought Catalog/ Unsplash)
Snapchat wprowadza funkcję Spotlight umożliwiającą prezentowanie krótkich filmików. Funkcja upodabnia aplikację do TikToka.
Twórcy aplikacji do pokazywania materiałów w ramach Spotlight wykorzystują specjalne algorytmy. Będą one badać zainteresowanie użytkowników, a także popularność i polubienia. Algorytmy mają sprawdzać czas spędzony na oglądaniu materiałów.
Dzięki Spotlight najbardziej angażujące treści będą wyróżniane w obrębie platformy. Funkcja ma pojawić się w USA, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Irlandii, Danii, Norwegii i Szwecji. Niedługo trafi do kolejnych krajów.
Snapchat zamierza zachęcać użytkowników finansowo. Dla tworzących materiały w ramach Spotlight codziennie zostanie przeznaczony milion dolarów. Kwota będzie dzielona wśród użytkowników, którzy w ciągu dnia zdobędą największą oglądalność. Akcja potrwa do końca 2020 roku.
(MAC, 25.11.2020)