Gemius bada radio, ale danych nie udostępnia tak jak dla internetu
Badanie Mediapanel prowadzone jest od października (fot. Pexels.com)
Firma Gemius, która z Polskimi Badaniami Internetu i Komitetem Badań Radiowych uruchomiła jednoźródłowe badanie crossmediowe Mediapanel, na razie nie udostępnia wyników dotyczących rynku radiowego.
Badanie Mediapanel, w przeciwieństwie do poprzedniego realizowanego przez Gemiusa, mierzy nie tylko internet. Obejmuje tzw. pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji i radia. Mediapanel prowadzony jest od października. W przypadku radia obejmuje ponad 200 stacji radiowych, ale standardem dla tego medium pozostaje badanie Radio Track, które Kantar realizuje na zlecenie Komitetu Badań Radiowych (KBR tworzą: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Grupa ZPR Media).
- Obecnie nie udostępniamy danych radiowych w tej formule, w której przekazujemy dane internetowe - informuje Izabela Knyżewska, marketing & PR manager Gemiusa. Pytana o powody stwierdza: - Na obecnym etapie dane radiowe dostępne są jedynie dla zalogowanych użytkowników badania. Pracujemy nad poszerzeniem w przyszłości zakresu danych udostępnianych w formie nieodpłatnych zestawień.
Podobną odpowiedź otrzymaliśmy od Komitetu Badań Radiowych. - Zgodnie z ustaleniami między nadawcami i Gemiusem na tym etapie dane radiowe dostępne są jedynie dla zalogowanych użytkowników badania. Planowo zakres danych ma zostać rozszerzony, także o nieodpłatne zestawienia dla zainteresowanych mediów. Trwają nad tym cały czas prace - wyjaśnia rzeczniczka KBR Anna Wiater.
Badanie Radio Track realizowane jest od 2001 roku.
(KOZ, 24.11.2020)