Kantar: publiczne radio z mniejszymi wpływami z reklam, 20-proc. spadek Trójki
Wpływy Trójki z reklam zmniejszyły się o 20 proc. (Fot. Piotr Molecki/East News)
W październiku spośród stacji radiowych cennikowe wpływy z reklam zmniejszyły jedynie radia publiczne.
Z danych Kantar, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że cennikowe wpływy stacji radiowych wzrosły o 3,5 proc. w porównaniu z październikiem 2019 roku.
Przychody Grupy RMF z tego tytułu wrosły o 2,3 proc. (do 337 mln zł), Eurozetu - o 7,3 proc. (do 176 mln zł), stacji Grupy ZPR Media - o 2,4 proc. (do 136,5 mln zł), a Grupy Radiowej Agory - o 5 proc. (do 100,4 mln zł).
Z kolei wpływy rozgłośni publicznych spadły o 2,5 proc., do 88,7 mln zł. Program III Polskiego Radia z reklam uzyskał 41,3 mln zł, tj. o 20,1 proc. mniej.
Najwięcej na reklamę w radiu w październiku przeznaczył farmaceutyczny Aflofarm - cennikowa wartość kampanii tego reklamodawcy wyniosła 77,9 mln zł (o 3,8 proc. mniej niż przed rokiem).
(KOZ, 24.11.2020)