Polacy spędzają ponad 40 min dziennie na oglądaniu YouTube'a
W czasie konferencji Piotr Marzec, head of market development w Google, wskazywał, że Youtube stał się substytutem tradycyjnej telewizji (Screen: YouTube Advertisers)
YouTube, platforma internetowa należąca do Google’a, dociera do ponad 24 milionów internautów w Polsce – wynika z wewnętrznych danych zaprezentowanych przez firmę. Polscy użytkownicy YouTube’a spędzają średnio dziennie ponad 40 minut na platformie.
Podczas czwartkowej konferencji YouTube zaprezentował wewnętrzne dane dot. oglądalności platformy w Polsce. Wynika z nich, że w naszym kraju dociera on do ponad 24 mln użytkowników. W grupie 25-44 lat YouTube ma ponad 10 mln widzów, a w grupie +18 - ponad 20 mln.
Piotr Marzec, head of market development w Google, wskazywał, że Youtube stał się substytutem tradycyjnej telewizji. Mają to potwierdzać badania Nielsena dla Google'a dot. light tv viewers, czyli osób, które oglądają telewizję nie dłużej niż jedną godzinę dziennie.
W badaniu Nielsena light TV viewers deklarują, że ograniczyli oglądanie telewizji na rzecz YouTube. Przeciętnie każdego dnia połowa light TV viewers w wieku 18-55 ogląda treści wideo na YouTube, podczas gdy przed telewizorem zasiada 39 proc. z nich. Respondenci mieli tłumaczyć, że głównymi powodami, dla których odchodzą od telewizji są m.in. przekonanie, że informacjom w telewizji nie można ufać, a także fakt sztywnej ramówki, która nie pasuje do ich stylu życia.
YouTube podał także dane dotyczące trendów na platformie, z których wynika, że największe wzrosty popularności od czerwca 2020 odnotowały filmy prezentujące ćwiczenia cardio, filmy matematyczne oraz te dotyczące gotowania.
(BAE, 19.11.2020)