GroupM: Reklamodawcy czekają na addressable TV
Badanie zrealizowano w maju wśród 50 największych polskich reklamodawców (fot. StockSnap/ Pixabay )
Addressable TV, czyli reklama kierowana do określonych odbiorców oglądających telewizję linearną, jest wyczekiwanym przez marketerów rozwiązaniem – wynika z badania przeprowadzonego przez GroupM.
Najwięksi polscy reklamodawcy, wśród których realizowane było badanie, wskazują, że targetowana reklama znajdzie zastosowanie nie tylko wśród marek niszowych czy regionalnych, lecz będzie atrakcyjna dla wszystkich marek.
Aż 9 na 10 top marketerów liczy na pojawienie się addressable TV w Polsce. Zaledwie 3 proc. badanych uznało, że addressable TV to propozycja przede wszystkim dla niszowych marek, a 6 proc. stwierdziło, że przyda się to głównie markom regionalnym. Jednocześnie reklamodawcy nisko ocenili (w porównaniu z innymi mediami, zwłaszcza cyfrowymi) obecne możliwości targetowania kampanii telewizyjnych.
„Nasze badanie pokazało duże zainteresowanie innowacjami w obrębie reklamy TV. Telewizja wciąż utrzymuje w Polsce świetną pozycję, ale i doświadcza niekorzystnych, szczególnie wśród młodych publiczności, trendów. A do tego pod względem możliwości planowania czy optymalizacji pozostaje daleko za światem mediów cyfrowych” – komentuje Izabela Albrychiewicz, prezeska GroupM.
Jej zdaniem wprowadzenie addressable TV w obrębie telewizji linearnej mogłoby wiązać się ze sporymi korzyściami dla niej - zarówno pod względem komercyjnym, jak i wizerunkowym. „Trzech na czterech marketerów twierdzi, że akceptowalna byłaby dla nich zmiana wyceny czasu reklamowego, w którym całościowy budżet kampanii mógłby być niższy, ale już koszt dotarcia do ściślej sprecyzowanych grup większy” – dodaje Albrychiewicz.
Badanie zrealizowano w maju metodą wywiadów internetowych wśród 50 największych polskich reklamodawców.
(IKO, 18.11.2020)