Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 18, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bogusław Chrabota wiceszefem Europejskiego Stowarzyszenia Wydawców Gazet

Bogusław Chrabota od 2018 roku jest prezesem Izby Wydawców Prasy, która należy do ENPA (screen: YouTube/Onet News)

Prezes Izby Wydawców Prasy i redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" Bogusław Chrabota został wybrany na wiceprezesa Europejskiego Stowarzyszenia Wydawców Gazet (ENPA). - Jednym z głównych obszarów mojej aktywności będzie kwestia implementacji dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym – zapowiada.

- ENPA działa głównie na rzecz rozwiązań prawnych i faktycznych, które sprzyjają pracy wydawców prasy i dziennikarzy. Wśród priorytetów jest kwestia znormalizowania relacji z megaplatformami: to kwestia implementacji dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym – mówi Bogusław Chrabota w rozmowie z "Press".

- Czeka nas mrówcza praca nad zapewnieniem stabilności rynku wydawnictw prasowych rozumianych szeroko: to również internet. To wyzwanie, żeby narodowa prasa w Europie przetrwała i nie została skonsumowana przez megaplatformy – dodaje prezes IWP.

Jego wybór, jak zaznacza, to kwestia klucza terytorialnego. - Polska jest ważnym uczestnikiem rynku. Są tu zaangażowane interesy wielkich wydawców europejskich: od Axela Springera, przez Ringiera, Verlagsgruppe Passau i Bauera. Europa patrzy na nasz rynek jako na integralną część swojego i domaga się mocnej reprezentacji oraz przemawiania w języku środowiska prasowego Europy Wschodniej. Stąd moja obecność – tłumaczy Chrabota.

Jak zaznacza, o sile ENPA świadczy choćby to, że organizacja uczestniczy w konferencji z wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej Verą Jourovą. - KE doskonale wie, że tego typu organizacje medialne mają wpływ na rzeczywistość. I należy je traktować poważnie także w Polsce – dodaje.

ENPA reprezentuje krajowe stowarzyszenia wydawców na forum europejskim. Jego celem jest komentowanie, proponowanie i inicjowanie działań, mających na celu wzmocnienie rynku wydawniczego. Stowarzyszenie opiniuje m.in. regulacje dotyczące ochrony praw własności intelektualnej, ochrony prywatności czy zasad konkurencji. IWP jest członkiem ENPA.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 18.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.