Grupa Cyfrowy Polsat po dziewięciu miesiącach z większymi przychodami i zyskiem
Wpływy z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat po trzech kwartałach 2020 roku spadły o prawie 14 proc. (fot. Jan Bielecki/East News)
Grupa Cyfrowy Polsat po trzech kwartałach 2020 roku miała 8,715 mld zł przychodów i 819,5 mln zł zysku netto.
W porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku przychody grupy wzrosły o 1,3 proc., a zysk netto zwiększył się o 2,1 proc. Wskaźnik EBITDA wyniósł 3,066 mld zł i był o 2,2 proc. niższy niż przed rokiem.
W samym trzecim kwartale grupa miała 3,004 mld zł przychodów (wzrost o 3,8 proc.) i 345 mln zł zysku netto (wzrost o 45,9 proc.). Przychody segmentu mediowego wyniosły 482 mln zł (wzrost o 9 proc.), a segmentu usług B2C i B2B - 2,59 mld zł (wzrost o 3 proc.).
Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat po trzech kwartałach 2020 roku spadły o 13,9 proc. względem trzech kwartałów 2019 roku. W samym trzecim kwartale grupa zanotowała rok do roku wzrost o 0,9 proc.
Grupa Cyfrowy Polsat na koniec września 2020 roku miała 5,6 mln klientów (spadek o 1,3 proc.), którym w modelu abonamentowym świadczyła 15,2 mln usług (wzrost o 4 proc.) - w tym: 8,4 mln usługi telefonii komórkowej (wzrost o 7,9 proc.), 5 mln płatnej telewizji (spadek o 0,5 proc.) i 1,8 mln dostępu do internetu (spadek o 0,6 proc.).
Dodatkowo Grupa Polsat na koniec raportowanego okresu miała jeszcze 2,7 mln aktywnych usług przedpłaconych (spadek o 0,3 proc.), głównie telefonii komórkowej.
ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta, w przypadku usług abonamentowych wyniósł po trzech kwartałach 2020 roku 86,3 zł (wzrost o 3,1 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów zmniejszył się z 6,8 proc. do 6,1 proc.
Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, operator telefonii komórkowej Polkomtel, portal Interia.pl i firma telekomunikacyjna Netia.
(KOZ, 10.11.2020)