Spotify ma 144 miliony subskrybentów
Spotify bije konkurencję pod względem liczby subskrybentów (fot. Heidi Fin/ Unsplash)
Spotify Technology SA po trzecim kwartale br. zwiększyła bazę płacących abonentów o 27 proc. i ma ich już na całym świecie 144 mln. To ponad dwa razy więcej niż największy konkurent na rynku - Apple Music.
Analitycy przewidywali, że abonentów premium będzie 142,5 mln, a więc firma nieznacznie przekroczyła oczekiwania. Do końca roku spodziewane jest osiągnięcie liczby klientów premium w przedziale od 150 do 154 milionów.
Szwedzki serwis oferujący muzykę w wersji cyfrowej większy wzrost przypisuje niedawnemu wejściu na nowe rynki, zwłaszcza do Rosji. Firma zarabiająca na płatnych subskrypcjach i wyświetlaniu reklam niepłacącym użytkownikom podała, że jej działalność reklamowa wróciła do wzrostu po spowodowanym pandemią spadku w pierwszym kwartale. Przychody w trzecim kwartale wzrosły o 14 proc., do 1,98 mld euro, czyli zgodnie z oczekiwaniami rynku.
(MAC, 30.10.2020)