Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 22, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN i Liberty Global zamierzają wycofać się z Canal+ Polska

Swoich akcji nie zamierza sprzedawać większościowy akcjonariusz (fot. materiały prasowe)

Oferta publiczna Canal+ Polska obejmie akcje, które mają mniejszościowi akcjonariusze: TVN Media i Liberty Global Ventures Holding BV - poinformowała spółka w komunikacie.

"TVN Media i Liberty Global zamierzają spieniężyć swoje dotychczasowe pakiety akcji i umożliwić spółce pozyskanie nowych długoterminowych inwestorów zarówno z Polski, jak i z innych krajów” - czytamy w komunikacie opublikowanym w czwartek rano.

Spółka podała, że przewiduje wypłatę dywidendy na poziomie 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto. Pierwsza dywidenda ma zostać wypłacona do połowy przyszłego roku z zysku netto za 2020 rok.

W lipcu Canal+ Polska informowała o złożeniu prospektu emisyjnego w Komisji Nadzoru Finansowego, ale wówczas zaznaczano, że spółka i jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej.

TVN Media ma 32 proc. kapitału zakładowego, a Liberty Global - 17 proc. Pozostałe 51 proc. należy do Groupe Canal+.

Jak zaznaczono, Groupe Canal+ SA nie planuje sprzedaży akcji w ramach oferty. "Spółka oczekuje, że Groupe Canal+ będzie nadal sprawować bezpośrednią kontrolę nad spółką, a tym samym, że Vivendi SE pozostanie ostatecznym podmiotem dominującym oraz ostatecznym akcjonariuszem sprawującym kontrolę nad Spółką" - czytamy w komunikacie.

"Planowana transakcja będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce, jak również z oferty na rzecz kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych (QIBs) w Stanach Zjednoczonych realizowanej na podstawie amerykańskiej Reguły 144A oraz oferty skierowanej do wybranych inwestorów instytucjonalnych spoza Stanów Zjednoczonych i Rzeczypospolitej Polskiej, spełniających wymogi amerykańskiej Regulacji S" - podano.

Canal+ Polska zamierza ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie swoich akcji do obrotu na rynku podstawowym GPW w Warszawie. Jednym z warunków przeprowadzenia oferty jest uzyskanie wszystkich stosownych zgód ze strony Komisji Nadzoru Finansowego.

W pierwszym półroczu 2020 roku organiczny wzrost przychodów Canal+ Polska wyniósł 2,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 30 proc., do 254,5 mln zł.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 22.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.