Wydawnictwo Bauer miało ponad 100 mln zł zysku
Od 2015 roku prezesem zarządu Wydawnictwa Bauer jest Tomasz Namysł (fot. materiały prasowe)
Wydawnictwo Bauer w 2019 roku odnotowało przychody netto ze sprzedaży w wysokości 416,9 mln zł (spadek o 9,72 proc. w porównaniu z 2018 rokiem). Zysk netto wyniósł 106,69 mln zł (wzrost o 13,03 proc.).
Koszty operacyjne spółki były równe 309,64 mln zł (spadek o 11,18 proc.), w tym koszty wynagrodzeń - 60,7 mln zł (spadek o 1,87 proc.). W 2019 roku wydawnictwo zatrudniało przeciętnie 550 pracowników (rok wcześniej było ich 578).
Wypracowany zysk zostanie przeznaczony na dywidendy. Prawie 100 proc. udziałów spółki ma Bauer Print Ciechanów sp. z o.o. sp. k. (komandytariusz).
Z powodu epidemii, jak podkreślono w sprawozdaniu, "jednostka odnotowała spadki przychodów egzemplarzowych, jak i przychodów reklamowych, powyżej stałych długookresowych trendów rynkowych". Zarząd w celu ograniczenia kosztów wiosną zwolnił kilkadziesiąt osób, zamknął też siedem tytułów ("Barwy Życia", "Historie o Duchach", "Kalejdoskop Losów", "Sekrety i Namiętności", "Śledztwo", "Szczypta Magii" oraz "Życie i Nadzieja") i 27 wydań specjalnych. Od marca nie ukazuje się miesięcznik "Bravo Sport". Wydawnictwo tłumaczy, że czeka na ożywienie w sporcie. Na początku lipca sprzedano prawa do magazynów "CD-Action" i "PC Format" spółce Fantasyexpo.
Bauer chce, aby większość jego pracowników do końca roku pracowała zdalnie, część w modelu hybrydowym.
Wydawnictwo w swoim portfolio ma kilkadziesiąt tytułów, w tym czasopisma luksusowe ("Twój Styl", "Pani"), poradnikowe ("Olivia", "Pani Domu", "Przyjaciółka", "Naj", "Świat Kobiety"), poradniczo-rozrywkowe ("Chwila dla Ciebie", "Twoje Imperium", "Życie na Gorąco"), telewizyjne ("Super TV", "Tele Tydzień", "Tele Świat" "To & Owo"), motoryzacyjne ("Auto Moto"), popularnonaukowe ("Świat Wiedzy"), kulinarne i ogrodnicze.
(JSX, 20.10.2020)