Advertigo wycofuje się z rynku prasowego

Niedawno Advertigo sprzedało magazyn "Teraz Rock"
Advertigo SA, do niedawna wydawca miesięcznika "Teraz Rock", wycofuje się z rynku prasowego. Powody to brak perspektyw rozwoju i wpływ pandemii na branżę muzyczną.
- Spółka podjęła decyzję o wycofywaniu się z rynku medialnego, prasowego. Ten sektor nie daje już dużych perspektyw rozwoju i wzrostu – mówi "Presserwisowi" prezes Advertigo Leszek Jastrzębski. - Dodatkowo epidemia Covid-19 bardzo mocno uderzyła w branżę muzyczną. Wszystko wskazuje na to, że branża rozrywkowa, koncertowa ucierpi jeszcze mocniej, niż to zakładano na początku pandemii, stąd taka decyzja – zaznacza.
Jastrzębski dodaje, że pracuje nad nową strategią dla spółki na najbliższe lata. Nie zdradza konkretów. - Rozważamy wszystkie strategiczne opcje, korzystne dla dalszego rozwoju spółki. Jak tylko będzie gotowa, natychmiast poinformujemy o tym rynek. Myślę, że nastąpi to do końca tego kwartału lub najpóźniej na początku przyszłego – mówi.
Na początku października Advertigo sprzedało miesięcznik "Teraz Rock" i serwis Terazmuzyka.pl spółce założonej przez redaktora naczelnego tytułu Wiesława Weissa. W kwietniu spółka pozbyła się serwisu gamingowego Ppe.pl, a w 2019 roku – miesięcznika o grach na konsole "PSX Extreme".
W drugim kwartale 2020 roku przychody netto Advertigo wyniosły 524,51 tys. zł (spadek o 67,36 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2019 roku), zysk netto wyniósł 1,56 mln zł (wobec straty 158,58 tys. zł rok wcześniej) - głównie za sprawą sprzedaży Ppe.pl za 2,04 mln zł. 30 czerwca spółka zatrudniała na etacie jedną osobę (pozostałe współpracowały na zasadzie outsourcingu i umów agencyjnych).
(JSX, 16.10.2020)
