Disney będzie zwalniać i postawi na Disney+
Koncern, do którego należą m.in. stacje telewizyjne i parki rozrywki, uruchomił w 2019 roku serwis Disney+ (fot. Denys Nevozhai/Unsplash)
The Walt Disney Company restrukturyzuje segment mediów i rozrywki, by przyspieszyć rozwój Disney+ i innych serwisów streamingowych. Prezes Bob Chapek w wywiadzie dla CNBC zapowiedział zwolnienia, ale nie ujawnił, jaki będą miały zasięg.
Koncern, do którego należą m.in. stacje telewizyjne i parki rozrywki, uruchomił Disney+ w listopadzie 2019 roku. Przekroczył postawione cele, przyciągając do swoich serwisów - także Hulu i ESPN+ - ponad 100 mln subskrybentów. Netflix, lider na tym rynku, ma ich 193 mln, ale do zbudowania takiej bazy potrzebował aż 13 lat.
Chapek oznajmił, że Disney zwiększy inwestycje w produkcję własnych treści kosztem innych dziedzin - dystrybucji, parków rozrywki i sportu. Dokładne informacje na temat nowej struktury oraz strategii działań Disney ma zaprezentować 10 grudnia podczas wirtualnego spotkania z inwestorami.
(MAC, 14.10.2020)