Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 08, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowe badanie Gemiusa, PBI i KBR

Pierwsze dane z Mediapanelu udostępniono 2 października, kolejne są publikowane codziennie (fot. Csaba Nagy/ Pixabay )

Gemius, Polskie Badania Internetu i Komitet Badań Radiowych uruchomiły jednoźródłowe badanie cross-mediowe Mediapanel. W przypadku radia podstawą do rozliczeń pozostaje pomiar Radio Track, a dla telewizji jest nią panel telemetryczny Nielsen Audience Measurement.

Badanie Mediapanel obejmuje tzw. pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji i radia. Stanowi połączenie dotychczasowego badania internetu Gemius/PBI, badania Radio Track i danych z jednoźródłowego cross-mediowego badania Gemius.

Nowe badanie uwzględnia cały rynek internetowy, 81 stacji telewizyjnych (w tym badanie tv out of home) i ponad 200 stacji radiowych (bez niezależnych rozgłośni lokalnych). Dla porównania: w Radio Tracku jest 300 rozgłośni, a w badaniu telemetrycznym Nielsen Audience Measurement, którym rozliczają się stacje telewizyjne, monitoringiem objętych jest 160 telewizji.

Pierwsze dane z Mediapanelu udostępniono 2 października i są publikowane w cyklu codziennym. - Wszystkie wyniki są porównywalne - zapewniał podczas prezentacji badania prezes Gemiusa Marcin Pery. Pozwala to dokonywać analizy współkonsumpcji mediów.

Press

Źródłem danych są: panel internautów (próba 13,5 tys.), pomiar site-centric, badanie założycielskie (Radio Track, realizowany przez Kantar) i panel mierników osobistych (2,5 tys. smartfonów, grupa w wieku 7-75 lat).

Standardem badań słuchalności jest Radio Track, prowadzony od 2001 roku. - Radio Track pozostaje walutą, jeśli chodzi o rozliczenia - tłumaczył Mariusz Gołda, dyrektor marketingu Grupy RMF (członek KBR).

Według niego badanie słuchalności radia jest jednym z najtrudniejszych elementów pasywnego pomiaru panelowego. Jak wskazywał, podczas telefonowania czy korzystania z aplikacji służących do komunikacji typu WhatsApp, Messenger, Skype dane są zbierane, ale nie są rozpoznawane. 

Dla lokalnych rozgłośni niezależnych dostępne będą nadal jedynie dane z badania Radio Track.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 08.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.