Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SKM SAR i Fundacja im. Stefana Batorego inicjatorami wideo „Polacy Białorusinom”

Klip wyprodukowała Papaya Films, za wsparcie mediowe i PR odpowiadają agencje należące do Publicis Groupe (fot. Jakub Kaminski/East News)

Papaya Films wyprodukowała klip „Polacy Białorusinom”. Inicjatorami i organizatorami produkcji są Fundacja im. Stefana Batorego i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W teledysku białoruska pieśniarka Nasta Niakrasava wykonuje utwór „Mury” przy akompaniamencie Jacka Kleyffa. Przetłumaczona na język białoruski przez Andreja Chadanowicza legendarna pieśń katalońskiego poety Lluisa Llacha „L’Estaca” wykonywana w Polsce w latach 80. przez Jacka Kaczmarskiego stała się hymnem białoruskiej opozycji.

Wykonanie białoruskiej wokalistki i badaczki kultur Nasty Niakrasavej i Jacka Kleyffa usłyszeli uczestnicy wiecu solidarności z Białorusią 31 sierpnia, podczas obchodów 40. rocznicy podpisania Porozumień Sierpniowych. Organizatorami wiecu byli: Miasto Gdańsk, Europejskie Centrum Solidarności, społeczność Białorusinów i Białorusinek Trójmiasta oraz Amnesty International.

Fragmenty tego wiecu pokazane są w teledysku „Polacy Białorusinom”, którego przygotowanie zainicjowały i sfinansowały Fundacja im. Stefana Batorego i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Wsparcia finansowego i merytorycznego udzieliła Fundacja Trzy Trąby.

Klip został przygotowany w dwóch wersjach, z napisami w języku angielskim oraz w języku białoruskim. Utwór został przesłany białoruskim i polskim organizacjom prodemokratycznym, przekazany został również do Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, Rady Europy oraz ONZ. Wideo trafiło też do mediów społecznościowych.

"Zależy nam na jak największym dotarciu do wszystkich, którym bliskie są idee i wartości, o które walczą Białorusinki i Białorusini. Niech cała Europa będzie razem z nimi" – informuje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Teledysk wyprodukowała Papaya Films, za wsparcie mediowe i public relations odpowiadają agencje należące do Publicis Groupe w Polsce (Publicis Consultants oraz Performics), copywritingiem zajął się Jan Mirosław z agencji DDB Warszawa, a za projekt graficzny odpowiada Piotr Wojnarowski.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(AMS, 07.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.